Potrivit indicatorilor tehnico-economici, lucrările de modenizare şi lărgire la patru benzi a celor 8 km de şosea sunt estimate la circa 200 milioane lei. Finanţarea lucrărilor de modenizare şi lărgire a celor aproximativ 8 km de şosea este asigurată prin Master Planul General de Transport al României.

Conform notei de fundamentare a proiectului de hotărâre pentru apobarea indicatorilor tehnico-economici privind modernizarea drumului de legătură DN 5-Şoseaua de Centură-Podul Prieteniei:

 „Lucrările proiectate au la bază studiile de teren specifice şi studiul de trafic, elementele geometrice în plan şi în profil longitudinal sunt adaptate pentru viteza de proiectare de 70-100 km/oră. Drumul proiectat este de clasă tehnică II, având parte carosabilă cu 4 benzi ( câte 2 benzi pe sens). Scopul principal al realizării acestui drum de legătură este de a asigura conexiunea rutieră între DN5 şi punctul de trecere al frontierei Giurgiu, constituindu-se ca o variantă de ocolire prin: Devierea traficului de tranzit în afara municipiului Giurgiu şi implicit îmbunătăţirea condiţiilor de trafic urban şi a condiţiilor de viaţă a locuitorilor;

Realizarea unor economii de timp în transportul rutier pe traseul DN5 – Vama Giurgiu, prin ridicarea limitei de viteză şi prin reducerea blocajelor rutiere”. 

(Jurnal)