Într-un comunicat de presă, transmis recent de STS, se arată că în 2019 operatorii Serviciului au preluat, la nivel național, 11.301.881 de apeluri, mai puține cu 1.433.955 față de anul precedent. Apelurile de urgență au reprezentat 51,90% din numărul total al apelurilor recepționate, în timp ce diferența de 48,10% reprezintă, în principal, apeluri efectuate din greșeală, solicitări de informații diverse, farse și apeluri injurioase.

Apelurile au fost transferate către agențiile de intervenție după cum urmează: Ambulanță 55,4%, Poliție 22,9%, ISU-SMURD 16,9%, Jandarmi 4,1% și alte agenții 0,4%. În 2019, cele mai multe apeluri la 112 s-au înregistrat în jurul orei 19:00, iar cele mai puține în jurul orei 4:00. În condiții normale de lucru, operatorii STS au preluat cele mai multe apeluri în data de 12 august 2019 – 37.617, iar dintre acestea 21.070 au reprezentat urgențe (56,01%).

La nivelul județului Giurgiu, numărul total al apelurilor către 112 făcute de locuitorii județului a fost de 189.681. Dintre acestea, ca și în cazul apelurilor înregistrate la nivel național, cele mai multe, 51,43% (49.672) au fost direcționate către Serviciul Județean de Ambulanță, urmate de apelurile către Poliție (24,39% – 23.562 apeluri). Poziția a treia în topul solicitărilor îl ocupă Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Vlașca” al Județului Giurgiu, cu 17.654 de apelruri (18,28%), iar ultimele două poziții sunt ocupate de apelurile către Inspectoratul de Jandarmi al Județului Giurgiu (4.928 apeluri – 5,1%) și alte instituții (772 apeluri – 0,8%).

Din totalul apelurilor înregistrate pe raza județului nostru, non-urgențe (105.891), în timp ce doar 83.790 au fost urgențe cu adevărat.

În ceea ce privește vârfurile de apeluri, cele mai multe (18.198) au fost înregistrate în luna ianuarie, în timp ce, la polul opus, al celor mai puține apeluri, este luna noiembrie, cu 13.829.

În calitate de administrator al SNUAU, Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) în prezent implementează Tehnologia AML (Advanced Mobile Location) cu ajutorul căreia informațiile de localizare din telefon sunt preluate, în mod automat, și sunt transmise către Serviciul de urgenţă 112. În acest moment, tehnologia este testată în zona București-Ilfov, urmând ca, în perioada următoare, să fie operaționalizată la nivel național. Principalul avantaj al tehnologiei AML îl constituie furnizarea unor informații de localizare cu o acuratețe ridicată, de ordinul metrilor/zecilor de metri.

(Jurnal)