Premierul Ludovic Orban va discuta cu ministrul Transporturilor şi cu managementul Companiei CFR SA, astfel încât să fie stabilit un calendar cât mai rapid de modernizare a tronsonului de cale ferată Bucureşti-Giurgiu.

cale ferată Bucureşti-Giurgiu licitația pentru podul de la Grădiștea licitația pentru podul Grădiștea

Calendarul ar urma să includă şi refacerea podului de la Grădiştea de peste râul Argeș, luat de ape în urmă cu peste 14 ani.

“Evident că unul dintre obiectivele noastre este să modernizăm acest tronson de cale ferată, care e primul tronson de cale ferată construit în România. Evident, realizăm şi podul de la Grădiştea, care de la inundaţiile din 2005, practic… Vă daţi seama, sunt 14 ani de când un pod nu a fost reabilitat, iar acest lucru, practic, a făcut nefuncţional acest tronson Giurgiu – Bucureşti. Nu vă pot spune detaliile legate de licitaţie, dar vă pot spune că voi discuta cu ministrul Transporturilor şi cu managementul Companiei CFR SA, astfel încât să stabilim un calendar cât mai rapid de realizare a a acestui proiect”, a declarat premierul.

Licitația pentru tronsonul de cale ferată București-Giurgiu a fost anulată

Miercuri, premierul Ludovic Orban a participat la Gala Premiilor Capital – Eroii Anului 2019, unde a primit Premiul “Politicianul Anului”.

CFR SA a publicat pe 22 august în SEAP un anunţ privind lucrările aferente obiectivului de investiţie “Modernizarea liniei CF Bucureşti Nord – Jilava-Giurgiu Nord-Giurgiu Nord Frontieră”, care vizează şi redeschiderea circulaţiei feroviare pe podul peste râul Argeş de la Grădiştea, valoarea totală estimată a lucrării fiind de 400,068 milioane de lei fără TVA. În noiembrie însă, licitația a fost anulată, după ce nu a fost depusă nicio ofertă.

În condiţiile în care podul respectiv nu este funcţional, trenurile care circulă pe traseul dintre Bucureşti şi Giurgiu sunt nevoite să facă un ocol prin Videle, ceea ce înseamnă că durata călătoriei între Capitală şi Giurgiu pe calea ferată este de cel puţin două ore.