În această săptămână continuăm dialogul cu directorul Direcţiei Judeţene de Transport, Administrarea Drumurilor Judeţene şi Control Trafic Giurgiu (DJTADJCT), ing. Marius Olteanu privind lucrările demarate în această primăvară pe carosabilul drumurilor judeţene.

În privinţa modificărilor de Legislaţie  vizând traficul greu al autovehiculelor, Marius Olteanu ne spunea că deocamdată nu a mai apărut nimic nou. În această perioadă  va fi demarată o nouă licitaţie pentru încheierea contractelor cu transprotatorii, pe traseele din judeţ. Dorim, evident,  să eliberăm cât mai multe licenţe de transport pentru transportatorii mari şi în acelaşi timp încercăm să depăşim targhetul de anul trecut.

Limitatoarele de viteză, legale în România

Referindu-se la o serie de amenajările pe carosabil, destinate protejării cetăţenilor, directorul Olteanu ne spunea: Am avut şi noi câteva solicitări de  montare a unor limitatoare de viteză. Mai précis la Podişor unde am înţeles că deja au dispărut din ele, le-au demontat…Erau nişte limitatoare legale care se prind în carosabil, nu sunt făcute din asphalt, cum mai vedem de exemplu prin Bulgaria.  Astfel de limitatoare nu sunt indicate din punct de vedere legal iar pentru ele nu  îţi dă aviz nici Poliţia. În această privinţă, a marcajelor rutiere şi pe partea de treceri de pieton, avem o relaţie foarte strânsă cu organele de poliţie din judeţ. Înainte ne mai solicita câte un UAT să executăm o astfel trecere de pietoni… De data aceasta noi am  luat această decizie pentru că, în  primul rând, este  vorba despre siguranţa circulaţiei. UAT-ul o să transmită o adresă către noi, iar noi o să solicităm un aviz din partea unităţii de Poliţie care se află în zonă. Poliţiştii vor constata, la rândul lor, mai întâi dacă este în regulă amplasarea unei astfel de lucrări, după care  rezolvăm partea de semnalizare , de marcare şi partea de execuţie. Am avut nu de mult o solicitare de la Singureni, în curba existentă, până în sediul Primăriei, unde se întâmplau foarte multe accidente, căci existau şi multe drumuri comunale, iar  semnalizarea nu prea era în regulă. Nu exista o presemnalizare bine efectuată, era un amalgam de semne acolo şi o vizibilitate redusă, care îi deruta  mai ales pe cei care se aflau pentru prima oară pe acest sector de drum. Am observat că după intervenţia noastră, accidentele au fost din ce în ce mai puţine, preciza directorul Olteanu.

Protocol cu organele de Poliţie

Plecând de la observaţia că deseori tractoarele ce lucrează în camp lasă cantităţi importante pe carosabil la ieşirea din brazdă, creând inconfort conducătorilor auto aflaţi în trafic şi creând chiar porţiuni cu un risc crescut de accidente, Marius Olteanu ne spunea:  Acest aspect  intră , în mare măsură, în atribuţiile poliţiei.  Noi,  ca Direcţie, nu putem să legitimăm şi să penalizăm astfel de abateri…. Ei trebuie să aplice Legea. Noi, de asta am încheiat  şi un protocol privind controlul traficului. Erau foarte mulţi şoferi care, la solicitarea noastră, nu vroiau nici măcar să se legitimize. În acest scop am încheiat un protocol cu Inspectoratul de Poliţie Giurgiu. Din păcate controalele pe care le efectuăm zilnic, este aproape imposibil să le efectuăm împreună cu ei. În schimb am stabilit  în acest protocol ca atunci când întâmpinăm probleme să le solicităm sprijinul, iar poliţiştii din zona în care ne aflăm la acel moment să intervină prompt. Am înţeles că şi Poliţia stă prost la capitolul efective, mai ales după ieşirea la pensie a mai multor cadre.  Iată de ce nu avem posibilitatea de a efectua împreună cu ei  asemenea controale în trafic. În zonele de Nord ale judeţului acţionăm cu echipele de control în toată perioada anului,  iar în zona de sud  deîndată ce încep lucrările de recoltare a  cerealelor, când se intensifică traficul autovehiculelor de mare tonaj, agabaritice.  La acest moment din an transportatorii  sunt obligaţi să solicite avize de transport şi să plătească, în funcţie de cursele efectuate – preciza directorul  DJTADJCT , ing. Marius Olteanu.

 

(Florian Tincu)