Proiectul de modernizare a căii ferate București – Giurgiu, ce este estimat la 2,89 miliarde de lei, a ajuns joi pe masa Guvernului. Astfel, prima linie ferată înființată în România ar urma să fie electrificată.
Acest lucru se va întâmpla însă, după finalizarea lucrărilor ce includ Podul de la Grădiștea.
Linia de cale ferată București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră face parte din rețeaua TEN-T Comprehensive (rețeaua TEN-T- globală sau extinsă), fiind amplasată pe ruta fostului coridor IX Pan -European.
Este o linie importantă care face legătura între Coridorul Rhin – Dunăre (fostul Coridor IV) și țările din sud-estul Europei ( Grecia, Turcia, Bulgaria), prin traversarea Dunării pe Podul Prieteniei, în sectorul de graniță dintre România și Bulgaria.
Linia de cale ferată București – Giurgiu este primul traseu de cale ferată construit în România, făcând abstracție de liniile construite anterior în timpul Imperiului Habsburgic (din 1867 Austro – Ungaria) și Imperiului Otoman, care astăzi se află pe teritoriul României.
Linia de cale ferată București Nord – Giurgiu Nord este prima linie înființată în România. Aceasta a fost inaugurată în octombrie 1869 și nu a fost electrificată.
Sursa: Economica net