Elevii români sunt analfabeți funcțional la matematică și științe, relevă rezultatele TIMSS 2019. Specialişti în educaţie şi testare educaţională de la Universitatea din Bucureşti au fost implicaţi direct în realizarea acestei cercetări desfăşurate la nivel european.
Studiul „Tendinţe în domeniul Studiilor Matematice şi Ştiinţifice Internaţionale” – TIMSS 2019 (clasa a VIII-a) s-a desfășurat la nivel global.
Conform rezultatelor, elevii români de clasa a VIII-a sunt mai puţin competitivi la matematică şi ştiinţe decât colegii lor europeni. Ei au obţinut un scor de 479 de puncte la matematică şi 470 la ştiinţe, asta în timp ce media internaţională este de 500 de puncte. În 1995, elevii de clasa a VIII-a obţineau 474 puncte la matematică şi 471 la ştiinţe, iar minimul istoric a fost înregistrat în 2007, când copiii români obţineau 458 de puncte la ştiinţe, același punctaj fiind înregistrat şi în 2011, la matematică.
Chiar dacă rezultatele arată că nivelul competenţelor la matematică şi ştiinţe al elevilor români este similar cu cel de acum 25 de ani, este îngrijorător faptul că 22% dintre elevi sunt analfabeţi funcţional la matematică şi ştiinţe, în comparaţie cu media internaţională (de 13%).