Deși această toamnă ne răsfață în continuare cu o vreme deosebit de caldă, de prietenoasă, nu putem omite că ne aflăm în prag de iarnă.
Una dintre instituțiile pregătite să se confrunte cu toanele anotimpului rece, este Direcția Județeană de Transport, Administrarea Drumurilor și Control Trafic – Giurgiu (DJTADCT).
Într-un dialog purtat în aceste zile cu directorul acestei instituții, Daniel Cîrpușor, acesta ne-a oferit informațiile de care aveam nevoie pentru ca la rândul nostru să putem comunica cetățenilor județului cât de sigure vor fi drumurile, imediat după căderea primilor fulgi de zăpadă.
Lucrăm mult și bine, din punctul nostru de vedere, în special la reparații, în tot județul… Am efectuat recent tăieri de arbori și de iarbă pe drumurile județene, am lucrat o perioadă lungă de timp și la marcajele rutiere, preciza directorul DJTADCT.
Din păcate aceste marcaje încă se mai fură, pentru țeava ce intră în componența acestora, hoții profitând de faptul că cele din afara localităților sunt nesupravegheate, că acolo nu sunt instalate camere video.
Cei ce fac însă acest lucru nu-și dau seama că prin acest gest al lor, iresponsabil, măresc doza de risc a conducătorilor auto. Este foarte greu, când vizibilitatea este redusă, să te orientezi, atunci când ai lipsă un indicator, în puncte cheie de pe traseu.
La acest moment grija noastră principală este pregătirea pentru iarna care se apropie. La momentul de față suntem 100% pregătiți pentru sezonul rece. Adică avem achiziționată sarea necesară, nisipul și soluția antiîngheț.
Acum pregătim sărărițele și mașinile pentru montaj. Din data de 15 noiembrie urmează să le echipăm și să ne poziționăm cu ele în ”stand by…”
Timpul favorabil ne-a ajutat mult. La ora aceasta încă avem lucrări în desfășurare, lucrări de reparații pe DJ 504 A, asta însemnând drumul din zona Vieru – Izvoru. Am încheiat o serie de lucrări și în zona Bolintin și cam în tot județul, acolo unde s-a impus acest lucru.
Mai sunt câteva reparații de făcut, mai apar altele în timp. Nu mai sunt însă lucrări de avergură, porțiuni mari de lucrat de către Direcția noastră.
Asta pentru că vor fi foarte multe din drumuri ce vor intra pe diverse programe de reabilitare completă… Eu sper ca în 2-3 ani să avem 80% din drumurile județene aproape noi…
Ele vor arăta oricum mult mai bine. Noi facem tot ce ne stă în putință cu cei 23 de oameni care lucrează efectiv la aceste drumuri. O să mă întrebați dacă sunt suficienți, iar eu am să vă răspund: Nu suntem nici mulți, nici puțini…
Pentru acest județ format din 550 de km de drumuri, pe care îi avem în administrare, aș fi tentat să spun că sunt cam puțini salariați. Este adevărat că unele din aceste drumuri sunt încă în garanție în momentul de față, nu putem să ne atingem de ele.
Pentru activitatea de deszăpezire avem în jur de 105 kilometri pe care îi gestionăm, de restul ocupându-se Consiliul Județean Giurgiu. La ora aceasta deja au demarat licitațiile pentru desemnarea societăților ce se vor ocupa de menținerea drumurilor în stare de funcțiune pe toată perioada de iarnă.
Anul trecut ne-a revenit tot nouă întreținerea restului de drumuri în această perioadă, căci deși s-a ținut licitația, de două ori, nimeni nu s-a prezentat la ele.
Nouă ne place să lucrăm iarna și să știți că investițiile în materialele necesare menținerii drumurilor, curate, fără zăpadă, nu ne-au costat deosebit de mult. Adică sare, nisip și soluția antiîngheț care nici ea nu este foarte scumpă și este un produs eco ce nu afectează șoselele.
Întrebat de eventualele investiții cele ce ar urma să fie făcute în perioada următoare, directorul Direcției de Transport, Daniel Cărpușor ne-a spus:
Investiții am avut și vom avea și la anul. O să facem o aducțiune de apă la garaj și sperăm noi, să construim un nou sediu la garaj. Dar asta depinde dacă vom avea fondurile necesare…
S-au mai cumpărat mașini, utilaje, avem o instalație de colmatat fisuri, care a fost luată anul trecut, ce rezolvă problemele întâmpinate, foarte bine. Mai sunt finisorul și celelalte echipamente de asfalt, cumpărate de colegii mei anteriori, echipament cu care lucrăm.
Am mai luat, cred că acum doi ani, sau anul trecut, un cap tractor cu trailer, nou, care ne ajută foarte tare să transportăm finisorul.
Trebuia de fiecare dată să închiriem un mijloc de transport de la alții, iar costurile erau foarte mari. Ca să nu mai spun că atunci când aveam nevoie de el, cei la care apelam ne amânau și din cauza aceasta lucrările întârziau.
Am mai luat anul acesta un cilindru de terasament care ne ajută foarte tare la pietruiri. Nu aveam așa ceva, iar cilindrul de asfalt nu-l putea folosi pentru că îl distrugeam. Așa că l-am luat anul acesta…Un utilaj foarte bun…
Sincer fiind, nu ne-ar mai trebui foarte multe echipamente, căci principalul a fost luat. Ne-ar mai trebui oameni ca să putem face față la volumul de lucru și probabil un cilindru de asfalt, mai mic… Dar chestia asta nu arde, căci avem un cilindru de 5 tone și unul de 12 to…