joi, februarie 13, 2025
Jurnal giurgiuvean
Acasă Actualitate Deputatul PER Liliana Ciobanu: „Enel îşi bate joc de consumatorii de energie electrică din Giurgiu”

Deputatul PER Liliana Ciobanu: „Enel îşi bate joc de consumatorii de energie electrică din Giurgiu”

0

lili15Deputatul PER de Giurgiu, Liliana Ciobanu, a adresat o interpelare parlamentară Preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei(ANRE), Niculae Havrileţ, semnalându-i modul jenant în care Enel tratează consumatorii de energie electrică din judeţul Giurgiu.

Din cauza vântului puternic, duminică 13 noiembrie a.c., energia electrică s-a întrerupt în mai multe localități, sute de oameni din mai multe comune ale judeţului Giurgiu rămânând fără energie electrică, timp de mai multe ore, ba chiar câteva zile. Avarii majore s-au înregistrat în comunele Letca Nouă, Izvoarele, Frăteşti, Băneasa, dar şi în municipiul Giurgiu. Mai mulţi cetățeni au încercat să ia legătura cu reprezentanţii Enel, însă fără succes.

Acest fapt se datorează existenţei unui singur număr de telefon la care Enel primeşte sesizări, arondat pentru județele Giurgiu, Ilfov şi municipiul Bucureşti. Personal, am sunat la acel număr de mai multe ori, iar la un moment dat chiar am avut impresia că se va rezolva, dar era doar un mesaj înregistrat, care spunea la câteva minute „vă rugăm așteptați, apelul dumneavoastră va fi preluat în câteva momente”. Acele momente devin în realitate ore de așteptare…Pe factura eliberată de Enel mai sunt şi alte numere de telefon pe care poți apela pentru a cere informații, însă acelea sunt valabile doar de luni până vineri, între orele 8.00-16.00.

Duminică, eu am  încercat şi pe Facebook, unde am avut noroc că după câteva ore cineva mi-a răspuns şi mi-a spus că sesizarea mea a fost transmisă echipei de intervenție şi va reveni să-mi spună când se va rezolva problema. A revenit abia luni, dar nu a uitat să-mi precizeze că mesageria Facebook funcționează de luni până vineri, în același interval, 8.00-16.00.

Aceasta este, domnule Preşedinte, doleanţa mai multor cetăţeni din judeţul Giurgiu, care nu reuşesc să stabilească o convorbire cu dispeceratul ENEL. Unul dintre motive este faptul că judeţul Giurgiu este arondat aceluiaşi număr de telefon pentru sesizări, probleme şi deranjamente, respectiv întreruperi de energie electrică, ca şi Municipiul Bucureşti şi Judeţul Ilfov! În cursul zilei de duminică, 13 noiembrie a.c., zeci de oameni din Giurgiu rămaşi fără curent din cauza vântului nu au putut anunţa avariile, deoarece pur şi simplu nu au avut cui! Vă supun atenţiei că un asemenea fapt constituie un abuz la adresa consumatorilor de energie electrică din judeţul Giurgiu”, a argumentat parlamentarul giurgiuvean în documentul oficial trimis conducerii ANRE.

În finalul documentului, Liliana Ciobanu l-a întrebat pe preşedintele ANRE următoarele: „1. Cum pot rezolva cetăţenii din judeţul Giurgiu problemele legate de întreruperea curentului electric dacă avariile au loc în afara programului afișat de Enel?; 2. Foarte mulţi oameni care apelează pe acel număr indicat pe factură stau ore întregi cu telefonul la ureche așteptând disperat un răspuns. Cine plătește pentru aceste costuri ale consumatorilor?; 3. Sunt locuitori care au centrale de încălzire, care evident nu funcționează daca nu au curent, au copii mici, bătrâni, bolnavi, etc.. Cum crede ANRE că se pot descurca oamenii rămaşi fără curent electric, cine îi protejează?; 4. Foarte mulţi cetăţeni din județul Giurgiu au rămas fără aparatele electrocasnice, televizoare, frigidere, etc., din cauza căderilor de tensiune. Cine îi despăgubește pentru aceste pagube?; 5. În Giurgiu s-au făcut concedieri masive la Enel, județul fiind lăsat doar pe mâna câtorva persoane, care nu pot face faţă intervențiilor în caz de calamități naturale. Mai nou, pentru reînnoirea contractelor cu Enel, localnicii sunt nevoiți să stea ore în șir la coada pentru a-și reînnoi contractul, deoarece Enel are o singură persoana desemnată să se ocupe de aceste cazuri pentru un județ întreg. Cum poate ANRE să rezolve aceste situaţii anormale?; 6. Enel întrerupe energia imediat ce factura a depășit termenul de plată, invocându-se clauzele din contract! Ce trebuie să facă în schimb oamenii atunci când Enel îi persiflează pur şi simplu, nu răspunde solicitărilor, iar ei se îmbolnăvesc şi rămân fără articolele conectate la curent din cauza avariilor?; 7. Cum poate interveni ANRE pentru reglementarea acestor situaţii anormale şi dăunătoare pentru consumatorii de energie electrică din Giurgiu?”

 Biroul de Presă al deputatului PER Giurgiu – Liliana CIOBANU – 16 noiembrie 2016

VREMEA

Giurgiu
cer acoperit de nori
4.6 ° C
4.6 °
4.6 °
50 %
0.8kmh
100 %
joi
5 °
vin
10 °
sâm
6 °
Dum
3 °
lun
1 °