Rectorul Universităţii Babeş Bolyai din Cluj-Napoca, Daniel David, renumit psiholog, îşi exprimă public îngrijorarea din cauza faptului că avem în liceele româneşti 42% analfabeţi funcţionali. Această afirmaţie, dincolo de gravitatea situaţiei în sine, ridică mai multe semne de întrebare societăţii noastre, inclusiv actualei clase politice, subliniază Cristina-Elena Dinu, deputat PSD.

Comisia naţională care se ocupă de proiectul prezidenţial „România educată” nu pare să funcţioneze în realitate. Probabil preşedintele Iohannis a fost mult prea ocupat în acest an de conducerea incompetentului său guvern pentru ca proiectul său de ţară să poată fi operaţionalizat.
Deşi situaţia educaţiei naţionale este disperată în acest final de an şcolar atipic, iar subiectele date la evaluarea naţională şi la bacalaureat au fost mai degrabă simple, pentru a compensa lunile de şcoală pierdute, procentul de promovabilitate a fost unul destul de scăzut la ambele examene. Acest fapt susţine teoria rectorului UBB, legată de slaba calitate a învățământului autohton”, spunea deputatul giurgiuvean

Referindu-se la rezultatele șefilor de promoție, dar și ale eventualelor modele promovate, social-democrata Elena Dinu mai preciza:

„Cei care au luat cu brio şi note mari aceste examene de final de clasa a VIII-a şi de liceu merită felicitări!
Pe de altă parte, trebuie ca societatea civilă, comunităţile din fiecare localitate în parte şi clasa politică, poate mai ales clasa politică, să se gândească la viitorul tinerei generaţii sub aspectul a ce li se oferă acestor tineri care intră în licee sau care le-au absolvit cu succes.
Ce modele au acum cei care au luat Bac-ul cu rezultate foarte bune sau mai puţin bune? Ce văd ei când privesc spre cei care conduc ţara şi guvernul?
Aici este chestiunea spinoasă: nu văd nimic, doar incompetenţi şi analfabeţi funcţionali, campioni la gafe şi greşeli. De la ministrul Educaţiei, agramat şi incapabil să lege o frază coerentă, la liderul liberal din Vrancea, cu nota 3,6 la română, la bacalaureat, de la premier, care bea whisky în timpul programului de lucru în plină criză a pandemiei, la preşedintele care-i face proşti pe toţi românii de-a valma…
Cam acestea sunt modelele de urmat pentru tinerii României!
Și atunci, la ce „Românie educată” să ne mai aşteptăm în viitorul apropiat, mediu şi lung?
Numai având grijă de educaţia noilor generaţii avem grijă de viitorul țării!”, a declarat Cristina-Elena Dinu.