De vorbă cu Laurențiu Țintea despre aplicația mobilă „Avansis Mobile” folosită pentru accesarea serviciilor DITL și Primăriei municipiului Giurgiu

0
563

Avansis Mobile este o aplicație destinată platformelor mobile (iOS si Android), parte componentă a parteneriatului dintre Primăria Municipiului Giurgiu și Integrisoft, creată în scopul digitalizării administrației publice în vederea eficientizării activității aparatului administrativ si creșterea calității serviciilor oferite către public. 

Punctul de plecare este inventarierea serviciilor și interacțiunilor între primărie și public, identificarea și digitalizarea acelora potrivite contextului local și general pentru a fi derulate de către instituție prin intermediul platformelor mobile în relația cu contribuabilul.

Potrivit unui studiu INS, 86% din populație utilizează internetul pe smartphone atât în mediul urban, cât și în cel rural. Decalajul urban-rural a devenit aproape inexistent în contextul în care tehnologia și ofertele operatorilor de telefonie mobilă au devenit accesibile.
Aplicația Avansis Mobile asigură accesul cetățeanului la serviciile primăriei și îi facilitează accesul la informațiile contului său și al persoanelor împuternicite.

Am dorit să aflăm mai multe despre această nouă aplicație pe care cetățenii giurgiuveni o pot utiliza și care, spunem noi, le va ușura viața, și pentru aceasta am vorbit cu Laurențiu Țintea, directorul Direcției de Taxe și Impozite Locale Giurgiu, care ne-a oferit printre altele următoarele informații despre facilitățile oferite de noua aplicație.

„Folosirea acestei aplicații este un pas către guvernarea digitală sau e-gov, care a devenit un deziderat și o provocare pentru toate administrațiile publice. Serviciile Primăriei Giurgiu pot fi accesate prin intermediul aplicației Avansis Mobile pentru următoarele operațiuni: 

  •    consultarea, plata integrală sau parțială a taxelor și impozitelor asociate rolului fiscal, 

    •    plata amenzilor, 

    •    afișarea în timp real a stadiului cererilor, dosarelor și documentelor depuse, 

    •    campanii de informare a cetățeanului,

    •    programări la serviciile publice,

    •    transmiterea către instituție a inadvertențelor identificate în localitate de către cetățeni.

Contribuabilul poate consulta cuantumul taxelor și impozitelor asociate rolului fiscal, defalcat la nivel de tip de taxă / impozit. Plata este flexibilă, poate fi făcută fie integral, fie parțial.

Contribuabilul are acces la stadiul documentelor depuse.

Aplicația afişează în timp real documentele depuse de contribuabilul autentificat prin orice mijloace (la ghișeu, online, corespondență, etc), asigurând preluarea informațiilor din sistemul existent.

Astfel vor fi afișate date despre numărul și data depunerii documentului, tipul acestuia, departamentul în care se află dosarul și stadiul de la momentul respectiv.

Prin intermediul aplicației, pot fi concepute campanii de informare și mesaje directe cetățenilor.

Avansis Mobile oferă posibilitatea cetățenilor de a trimite sesizări ale unor situații din teren.

Tot prin intermediul aplicației Avansis Mobile, persoanele pot fi reprezentate de împuterniciți în relația cu instituția publică”.

Un alt lucru important de știut este acela că „aplicația conține o secțiune specifică de tip back-office pentru utilizatorii de tip inspector / funcționar, de unde aceștia pot efectua operații precum: 

  • management conturi;

  • rapoarte și statistici privind operațiile derulate prin intermediul interfeței atât la nivel general cât și de utilizator;

  • schimb de informații cu contribuabilul prin intermediul telefoanelor mobile”, ne mai preciza directorul instituției.

Sperăm că toate aceste informații vă vor fi de un real folos și că v-au făcut curioși să testați aplicația Avansis Mobile destinată tuturor telefoanelor mobile cu sistem de operare iOS sau Android, putând fi descărcată Google Play sau App Store.

(Jurnal)