Mai toate oraşele din România sunt tot mai asaltate de numărul tot mai mare de autoturisme în căutare de locuri de parcare.

Potrivit unui studiu al Consiliului Concurenţei, cea mai mare concurență este la Iaşi, unde aproape cinci şoferi se bat pe un loc de parcare.

În municipiul Iaşi sunt înregistrate 120.000 de maşini, practic una la trei locuitori. Fiecare zi este ca un examen pentru şoferi. Sunt peste 11 candidaţi pe un loc de parcare, fie că vorbim de cele publice sau private. La fel de greu de parcat este şi în Sibiu, unde cinci şoferi se bat pe un loc.

În Capitală, spun specialiştii, pentru cele 1,6 milioane de maşini înmatriculate în Bucureşti şi Ilfov ar fi disponibile aproximativ 350.000 de locuri. Adică aproape cinci pe un loc.

Iată situația pe orașe:

Iaşi – 11,2 maşini/loc parcare
Sibiu – 5 maşini/loc parcare
Constanța – 4,2 maşini/loc parcare
Cluj – 2,6 maşini/loc parcare
Timişoara – 1,9 maşini/loc parcare
Braşov – 1,8 maşini/loc parcare
Piteşti – 1,5 maşini/loc parcare.

Tarife de parcare în marile orașe (2018):

Sibiu -1 leu/oră
Braşov -1,5 lei/oră
Constanța – 2 lei/oră
Timişoara- 1,5 lei/oră
Iaşi – 2 lei/oră
Piteşti – 2 lei/oră
Cluj – 4 lei/oră

Şoferii se descurcă de multe ori la limita legii, discuțiile între conducătorii auto și ”proprietarii” locurilor de parcare fiind frecvente, deseori ele căpătând accente dramatice.

Giurgiu nu face excepție de la această situație ce pare fără ieșire de la un an la altul. Așa cum declara de curând primarul Municipiului, Nicolae Barbu, numărul de înmatriculări de peste 1.200 de autoturisme pe an duce autoritățile la exasperare.

Din păcate de multe ori locuitorii se confruntă și cu lipsa de educație ale unor proprietari de autoturisme . Regula cu lăsatul unui bilet cu un număr de telefon, pe parbriz , atunci când parchezi pe locul altcuiva nu este respectat de toată lumea – ne spunea un proprietar de autoturism.

În unele oraşe s-au mărit costurile locurilor de parcare pentru a-i determina pe cei care lasă mașina toată ziua pe locul de parcare să o miște din când în când.

La rândul lui Consiliul Concurenţei recomandă autorităţilor locale să introducă plata parcării cu fracţiuni de timp mai mici decât ora, tocmai pentru a-i forța … În acest fel, susțin ei, şoferii s-ar grăbi să elibereze locul, pentru a plăti mai puţin. La Giurgiu însă, parcările auto sunt fără plată, ceea ce creează mai mereu un adevărat haos.

(Jurnal)