OPERATOR DATE CU CARACTER PERSONAL
“A.P.I – Administrație Publică Inovativă”, Cod MySMIS:154992, Cod SIPOCA:1202
Comunicat de presă
2,454,696.92 lei pentru simplificare administrativă la nivelul Consiliului Județean Giurgiu
Giurgiu, 18/12/2023
Consiliul Județean Giurgiu, cu sediul în Bulevardul Bucureşti, nr. 10, cod poştal 080045, Giurgiu, judeţul Giurgiu, telefon 0372 462 646, fax: 0372 462 670 anunță publicul interesat referitor la finalizarea proiectului “A.P.I – Administrație Publică Inovativă”, Cod MySMIS:154992, Cod SIPOCA:1202.
Proiectul „A.P.I – Administrație Publică Inovativă”, Cod MySMIS:154992, Cod SIPOCA:1202 a fost finanțat în cadrul Programului Operațional Capacitate Administrativă, Apelul POCA/972/2/1/Introducerea de sisteme și standarde comune în administrația publică locală ce optimizează procesele orientate către beneficiari în concordanță cu SCAP/1/.
Obiectivul general al proiectului l-a reprezentat reducerea birocrației la nivelul UAT Județul Giurgiu prin implementarea măsurilor care vizează simplificarea procedurilor pentru cetățeni, în conformitate cu Planul integrat de simplificare a procedurilor pentru cetățeni elaborat la nivel național prin introducerea sistemelor informatice inovative pentru competențe exclusive ale UAT Județul Giurgiu.
Obiectivele specifice ale proiectului au fost:
Implementarea unor măsuri simplificate pentru reducerea birocrației pentru cetățeni la nivel local, corelate cu Planul integrat de simplificare a procedurilor administrative pentru cetățeni din perspectiva back office pentru competențe exclusive, prin achiziția si implementarea soluțiilor informatice care să asigure administrarea electronică a documentelor și prin retrodigitalizarea documentelor existente.
Dezvoltarea cunoştinţelor si abilităților personalului în vederea sprijinirii măsurilor vizate în proiect prin realizarea vizitelor/schimb de experiență pentru 12 persoane, instruirea a 60 de persoane în sisteme IT și cerificarea CNFPA a 30 de persoane din personalul Consiliului Județean Giurgiu (personal de conducere și de execuție).
Rezultate:
Implementarea unei soluții informatice care sa asigure administrarea electronica a documentelor.
Crearea unei arhive de copii digitale ale documentelor tradiționale existente în arhiva instituției. În cadrul acestei etape, respectiv retro digitalizarea arhivei Consiliului Județean Giurgiu (crearea unei arhive de copii digitale ale documentelor tradiționale existente în arhiva instituției) au fost scanate un număr de 287.352 de pagini, categoriile de documente retrodigitalizate fiind din categoria documentelor cu termen permanent și / sau cu termen de păstrare mai mare de 5 ani conform legislației în vigoare, la finalul prelucrării rezultând un număr de 479.194 metadate în structura XML (indecși).
Dezvoltarea cunoștințelor si abilitaților a 60 persoane care fac parte din personalul din Consiliului Județean Giurgiu (personal de conducere si de execuție) participanti la instruiri pentru utilizarea sistemelor.
Cursuri de MANAGEMENT al GESTIUNI SI ARHIVARII DOCUMENTELOR, curs acreditat CNFPA pentru 30 persoane care fac parte din personalul din Consiliului Județean Giurgiu care au beneficiat de cursuri de MANAGEMENT al GESTIUNI SI ARHIVARII DOCUMENTELOR, curs acreditat CNFPA.
Vizite schimb de experiența pentru 12 persoane care fac parte din personalul din Consiliului Județean Giurgiu (personal de conducere si de execuție) si alesi locali care au beneficiat de schimb de experiența/vizite de studiu.