Cu siguranță că nu este om să nu fi fost păcălit vreodată de un taximetrist. Iar dacă această minune chiar s-a întâmplat, probabil omul nu a urcat de prea multe ori în acest mijloc de transport.

Joi, 27 august, la ora ora 14.04, un giurgiuvean face comandă de un taximetru către Societatea Sebastian Trans SRL. După 11 minute de așteptare taximetristul îl ridică pe client (ora 14.15) de la sediul societății Giurgiu Servicii Locale (adiacent stadionului ”Marin Anastasovici”), cu taximetrul având numărul de înmatriculare GR 20 DOM. De precizat că banchetele din față erau despărțite de banchetele din spate, pe care iau loc pasagerii, printr-o folie protectoare prin care gesturile șoferului puteau fi  greu de sesizat…

Cursa ia sfârșit în imediata apropiere a Oficiului de Cadastru și Publicitate Imobiliară Giurgiu. Prețul cerut de conducătorul auto, de 14 lei, pare însă un pic exagerat pasagerului. În consecință acesta solicită bon/ chitanță pentru cursa efectuată…Taximetristul se arată surprins de pretenția pasagerului, drept pentru care, vizibil fâstâcit, scoate din aparatul de taxat un adevărat ”cearceaf ”, cu bonuri pe care le înmânează clientului. Spre stupefacția acestuia, cursa de 14 lei nu apare pe niciun bon din cele primite de la taximetrist. Concluzia? Șoferul de taxi nici măcar nu dăduse drumul la aparatul de taxat, ce era aproape imposibil de sesizat vizual, prin folia protectoare!

Iată  o mostră despre cum unii dintre taximetriștii giurgiuveni, profitând de ignoranța sau naivitatea unor pasageri, ba chiar de neglijența multora de a solicita bon pentru cursa efectuată, îi înșeală pe aceștia, uneori cu un tarif dublu decât cel ce ar fi trebuit perceput în mod real.

Întrebată dacă de la începutul anului au primit vreo sesizare în acest sens, conducerea Comisariatului pentru Protecția Consumatorilor Giurgiu ne spunea că nu a fost înregistrată nicio reclamație. Întrebați de ce nu fac reclamație atunci când se simt înșelați de taximetriști, cetățenii ne spuneau că nu mai au încredere în instituțiile statului, că le-ar soluționa reclamațiile.

Chestionându-i asupra seriozității șoferilor de taximetre din Giurgiu, mai mulți cetățeni ne spuneau că de pe multe din taxiuri lipsește inscripționarea tarifelor pe kilometru și că prețul curselor este destul de piperat în raport cu alte orașe (de exemplu Capitala).  

La întrebarea dacă s-au simțit vreodată înșelați, majoritatea cetățenilor ne-au răspuns că de obicei taximetriști fac prețul cursei după ureche și că în mod normal pasagerii ar trebui să ceară  acestora să dea drumul la aparatul de taxat, imediat ce urcă în autoturism, atunci când observă că acest lucru nu se întâmplă…

În concluzie aveți grijă când vă urcați în taxiul cu numărul amintit mai sus și dați de un șofer având  inițiale D.D.! Un semnal pentru organele abilitate de a-l opri din când în când pe taximetristul nostru, D.D. , pentru a constata dacă această cursă din 27 august a fost o scăpare sau individul chiar și-a făcut un obicei din a-și lua pasagerii de… fraieri!

 

(Jurnal)