AcasăActualitateCe trebuie să știe transportatorii despre generarea codului UIT

Ce trebuie să știe transportatorii despre generarea codului UIT

Precizări privind funcționalitatea Sistemului Național                     RO e-Transport

Având în vedere informațiile vehiculate în spațiul public, referitoare la funcționalitatea Sistemului Național RO e-Transport, ANAF transmite următoarele precizări:

Sistemul RO e-Transport, implementat pentru reducerea evaziunii fiscale și crearea unui mediu de afaceri concurențial sănătos, este disponibil contribuabililor 24/7. Astfel,  codul UIT (codul generat de Sistemul RO e-Transport prin intermediul căruia se identifică bunurile aferente fiecărei relații comerciale care face obiectul transportului de bunuri) poate fi generat din timp, în vederea desfășurării în bune condiții a transporturilor rutiere de bunuri supuse monitorizării.

În conformitate cu art. 11[1], alin. (1) din OUG 41/2022, pentru instituirea Sistemului naţional privind monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri RO e-Transport şi de abrogare a art. XXVIII din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 130/2021, contribuabilii prevăzuți de lege își pot obține cod UIT cu suficient timp înaintea începerii transporturilor, evitându-se astfel eventuale situații ce ar putea avea ca o consecință directă întârzieri.

Menționăm faptul că, Sistemul RO e-Transport, ca orice sistem informatic, poate înregistra, în vârfurile de supra-solicitare, încetiniri în validarea proceselor complexe pe care le derulează.

În acest sens, ANAF depune eforturi pentru a asigura o funcționare fluentă și fără întreruperi cu RO e-Transport, fiind efectuate demersuri de optimizare a performanței și de scalabilitate a sistemului, astfel încât să poată face față vârfurilor de solicitare fără a compromite timpul de răspuns.

[1] ART. 11
(1) Pentru generarea codului UIT, utilizatorii prevăzuţi la art. 8 alin. (1) şi la art. 8^1 pot declara în Sistemul RO e-Transport datele referitoare la transporturile de bunuri, cu maximum 3 zile calendaristice înainte de data declarată pentru începerea transportului, dar până la prezentarea în punctul rutier de trecere a frontierei la intrarea în România sau la locul de import, respectiv punerea efectivă în mişcare a vehiculului, după caz.

Agenția Națională de Administrare Fiscală – Direcția generală antifraudă fiscală

Precizări privind funcționalitatea Sistemului Național                     RO e-Transport

Având în vedere informațiile vehiculate în spațiul public, referitoare la funcționalitatea Sistemului Național RO e-Transport, ANAF transmite următoarele precizări:

Sistemul RO e-Transport, implementat pentru reducerea evaziunii fiscale și crearea unui mediu de afaceri concurențial sănătos, este disponibil contribuabililor 24/7. Astfel,  codul UIT (codul generat de Sistemul RO e-Transport prin intermediul căruia se identifică bunurile aferente fiecărei relații comerciale care face obiectul transportului de bunuri) poate fi generat din timp, în vederea desfășurării în bune condiții a transporturilor rutiere de bunuri supuse monitorizării.

În conformitate cu art. 11[1], alin. (1) din OUG 41/2022, pentru instituirea Sistemului naţional privind monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri RO e-Transport şi de abrogare a art. XXVIII din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 130/2021, contribuabilii prevăzuți de lege își pot obține cod UIT cu suficient timp înaintea începerii transporturilor, evitându-se astfel eventuale situații ce ar putea avea ca o consecință directă întârzieri.

Menționăm faptul că, Sistemul RO e-Transport, ca orice sistem informatic, poate înregistra, în vârfurile de supra-solicitare, încetiniri în validarea proceselor complexe pe care le derulează.

În acest sens, ANAF depune eforturi pentru a asigura o funcționare fluentă și fără întreruperi cu RO e-Transport, fiind efectuate demersuri de optimizare a performanței și de scalabilitate a sistemului, astfel încât să poată face față vârfurilor de solicitare fără a compromite timpul de răspuns.

[1] ART. 11
(1) Pentru generarea codului UIT, utilizatorii prevăzuţi la art. 8 alin. (1) şi la art. 8^1 pot declara în Sistemul RO e-Transport datele referitoare la transporturile de bunuri, cu maximum 3 zile calendaristice înainte de data declarată pentru începerea transportului, dar până la prezentarea în punctul rutier de trecere a frontierei la intrarea în România sau la locul de import, respectiv punerea efectivă în mişcare a vehiculului, după caz.

Agenția Națională de Administrare Fiscală – Direcția generală antifraudă fiscală

ARTICOLE SIMILARE

VREMEA

Giurgiu
nori împrăștiați
7.7 ° C
7.7 °
7.7 °
77%
0.5m/s
37%
mar
26 °
mie
27 °
J
25 °
vin
27 °
S
27 °

Stiri

PROMO

SC PATTY MEDIA SRL - Obiecte promoționale personalizate - Complex ANCORA, Giurgiu

DEZVOLTARE SITE-URI & APLICAȚII WEB

Dezvoltare site-uri & aplicatii web. Optimizare. Mentenanta - Sector web

NOTA

Vă rugăm să folosiți un limbaj decent în comentariile pe care le lasati. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii se vor sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul jurnalgiurgiuvean.ro nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii. Responsabilitatea formulării acestora revine integral autorului comentariului!