AcasăActualitateCe trebuie să faci pentru a primi garanția de pe ambalajele reciclate,...

Ce trebuie să faci pentru a primi garanția de pe ambalajele reciclate, înapoi! Care sunt cauzele pentru care aparatele nu mai funcționează!

 

Reciclarea ambalajelor a devenit o practică tot mai răspândită în România, mai ales odată cu lansarea Sistemului de Garanție-Returnare (SGR) administrat de  RetuRO.  Din păcate sistemul  pare că prezintă carențe în funcționare, iar cetățenii reclamă frecvent, atât administrației  marketurilor cât mai ales în mediul online, situațiile de care se lovesc când vor să returneze ambalajele.

Ziarul nostru a oferit în mai multe rânduri imagini cu aparate defecte și păreri ale unor cetățeni giurgiuveni, umiliți pur și simplu de acest sistem ce se defectează deseori, oamenii fiind nevoiți să stea ore în șir în așteptarea unui reprezentant al magazinului pentru a-l repune în funcțiune. Sunt situații însă în care ambalajele din sticlă metal sau plastic nu sunt preluate de către aparate din cauza unor deficiențe…

         Iată ce trebuie făcut pentru a vă putea primi garanția înapoi.

                                       Primul pas

Este esențial este să te asiguri că fiecare sticlă pe care o returnezi are eticheta intactă și că pe aceasta se află sigla „Ambalaj cu garanție”. Această siglă certifică faptul că sticla este eligibilă pentru sistemul SGR și că vei putea recupera garanția. Dacă eticheta este deteriorată, aparatul de reciclare nu va putea scana codul de bare, iar sticla va fi refuzată.

                                        Pasul doi

Este important să golești complet sticla de orice conținut înainte de a o returna, însă nu este necesar să o speli. Totuși, asigură-te că nu strângi sau deformezi sticla, deoarece aceasta trebuie să își păstreze forma originală pentru a fi recunoscută de aparat. Dacă sticla este deformată, riscul de a fi refuzată crește.

                                      Pasul trei 

Este nevoie ca sticlele să fie returnate cu capacul atașat? Potrivit reprezentanților RetuRO, reciclarea nu depinde de existența capacului. Aparatul poate calcula greutatea sticlei indiferent dacă are sau nu capacul atașat. Așadar, dacă ai pierdut capacul, nu este nicio problemă – sticla ta va fi acceptată și vei primi garanția.

  Ambalajele se pot returna la orice magazin din circuitul RetuRO

Se pot  returna sticlele la orice magazin care participă în acest sistem, indiferent de locul în care le-ai cumpărat. De exemplu, dacă ai cumpărat o sticlă de apă de la Mega Image, o poți returna la aparatul de reciclare de la  Lidl sau Kaufland.

       Care sunt cauzele ce pot duce la nefuncționarea aparatelor

Majoritatea problemelor ce apar în funcționarea aparatelor se dovedesc a fi de natură tehnică sau logistică.

Cel mai des întâlnite situații sunt cele în care RVM-urile (automatele de colectare) fie nu recunosc ambalajele, fie capacitatea lor de colectare a fost deja atinsă. Dacă această din urmă situație poate fi remediată relativ ușor, prin punerea la punct a logisticii legate de colectarea ambalajelor de către administratorul SGR (inclusiv prin degrevarea comercianților de obligația de a stoca ambalajele prea mult timp, fapt care pune la grea încercare capacitățile de stocare ale acestora), nu la fel de simplă este ”colaborarea” cu RVM-urile.

În primul rând, trebuie știut faptul că funcționarea lor este condiționată, pe de o parte, de setările acestora și, pe de altă parte, de asigurarea că spațiile lor de depozitare a ambalajelor colectate nu sunt pline.

 Se pot ivi situații în care  RVM-ul a refuzat primirea unui recipient, sub motiv că acesta nu ar fi înregistrat în sistem, iar  la automatul de colectare amplasat la un alt retailer, în apropierea primului,  RVM-ul a acceptat ambalajul fără probleme.

Acest lucrur se poate întâmpla  fie din cauza unor înregistrări eronate făcute de producători, fie din pricina neactualizării bazelor de date folosite de RVM-uri în diferențierea pe care o fac între ambalajele SGR și cele care nu fac parte din acest sistem.

Dacă ambalajul predat îndeplinește toate condițiile de încadrare în SGR și totuși a fost refuzat, contactați comerciantul pentru a clarifica situația. De asemenea, dacă este vorba despre o neactualizare a bazei de date, este posibil ca RVM-ul din incinta unui alt magazin să nu se confrunte cu această problemă și să primească ambalajul respectiv.

Motivele legale în baza cărora returnarea unui ambalaj poate fi refuzată sunt definite în HG 1074/2021. Conform acestei măsuri, care reglementează Sistemul garanție-returnare, comercianții înscriși în sistem sunt obligați să primească ambalajele SGR și să returneze garanția aferentă.

Sursa: Fanatik

VREMEA

Giurgiu
cer senin
29.6 ° C
29.6 °
29.6 °
15 %
3.9kmh
0 %
Dum
29 °
lun
31 °
mar
29 °
mie
23 °
joi
30 °

NOTA

Vă rugăm să folosiți un limbaj decent în comentariile pe care le lasati. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii se vor sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul jurnalgiurgiuvean.ro nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii. Responsabilitatea formulării acestora revine integral autorului comentariului!
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com