
Deși, la capătul celor 27 de ani de capitalism mioritic, în România de astăzi , infrastructura este un dezastru ( autostrăzi ce se surpă, întârzieri cu anii pentru construcția unor șosele rapide, inaugurări cu mult fast a unor petice de autostradă), cel considerat a fi un ”Mesia” al transporturilor, Răzvan Cuc , și care ne tot promite de la o zi la alta , alți și alți kilometri ce urmează a fi inaugurați, mutat pe șantierele patriei, transpirând pe șosele sub lumina reflectoarelor televiziunilor luate ca martori la gâlceava sa permanentă cu constructorii, ne vorbește acum despre un proiect pe care oricine l-ar considera un îndrăzneț SF…
Este hilar, dacă nu penibil, susțin jurnaliștii ca, în contextul prezentat mai sus, Ministrul Transporturilor să vorbească astăzi despre realizarea unei reţele de trenuri pe perne magnetice, proiect ce s-ar putea executa – spunea el – printr-un parteneriat public-privat, garanție fiind Masterplanul şi programul de guvernare, ce prevede modernizarea reţelei de transport pe calea ferată.
Și asta în timp ce trenurile noastre au întârzieri cu zecile de ore, merg cu viteza melcului, lipsa unor aparate de aer condiționat face aerul din vagoane, irespirabil, toaletele sunt jegoase ( un atentat la sănătate!), dacă ninge se opresc , dacă e caniculă viteza lor se reduce de la 40 km pe oră la 10…
Deocandată va trebui să ținem cont de realitate , de faptul că în sistemul feroviar românesc șinele și vagoanele, dacă nu sunt devalizate de către hoții de fier, pot fi demne doar de un muzeu… Iar noi vorbim despre trenuri pe perne magnetice.
Ce-i lipsește chelului? Tichie de margăritar!
(CityZEN)