Curtea Constituțională a României a stabilit că articolele de lege în baza cărora se eliberează mandatele de interceptare pe siguranţă naţională sunt formulate prea vag, ceea ce permite abuzarea de aceste metode.

Curtea Constituţională a României a admis miercuri, 28 februarie, excepția de neconstituționalitate. a disp. art.3, art.10, art.11 și art.13 din Legea nr.51/1991 privind securitatea națională a României, în forma anterioară modificării prin Legea nr.255/2013, precum și a dispozițiilor art.13 din același act normativ, în forma în vigoare. Practic, CCR a stabilit că articolele de lege în baza cărora se eliberează mandatele de interceptare pe siguranţă naţională sunt formulate prea vag, ceea ce permite abuzarea acestei metode.

Ce constituie amenintari la adresa securitatii nationale a României: f) subminarea, sabotajul sau orice alte actiuni care au ca scop inlaturarea prin forta a institutiilor democratice ale statului ori care aduc atingere grava drepturilor si libertatilor fundamentale ale cetatenilor romani sau pot aduce atingere capacitatii de aparare ori altor asemenea interese ale tarii, precum si actele de distrugere, degradare ori aducere în stare de neintrebuintare a structurilor necesare bunei desfasurari a vietii social-economice sau apararii nationale.

(Jurnal)