Un cunoscător în ale mecanicii auto, a postat recent pe facebook o avertizare în privința nocivității producerii și folosirii vehiculelor electrice, în special a autoturismelor. Iată ce spune el:

Ni se tot bagă cu pâlnia pe gât  mașinile electrice care vor fi un mare fâs peste 40-50 de ani. Până atunci Uniunea Europeană  își face praf economia cu…Verdele lor!

 O baterie auto pentru mașina electrică cântăreşte aproximativ 500 kg, iar procesul de producție este extrem de toxic pentru om şi nociv pentru mediu.

 O singură baterie conține:

12 kg litiu, 30 kg nichel, 20 kg mangan, 15 kg cobalt, 100 kg cupru, 200 kg aluminiu, oțel și plastic.

 Îngrijorător este faptul că toate aceste componente toxice provin din minerit. Pentru a face o baterie auto, trebuie să procesezi 10 tone de sare pentru a produce litiu, 15 tone de minereu pentru cobalt, 2 tone de minereu de nichel şi 12 tone minereu  de cupru. În total, 200 de tone de pământ sunt dezgropate pentru o singură baterie!

 Bolile mortale și munca epuizantă a copiilor sunt în spatele extracției a 68% din cobaltul mondial, iar o parte semnificativă de producer a unei baterii provine din Congo. Minele lor nu au control al poluării și angajează doar copii care mor, având de-a face cu acest material toxic. Oare să numărăm toți acești copii bolnavi, ca parte a cheltuielilor unei mașini electrice?

 După toate acestea, durata de viață a unei baterii şi rezistența ei este mică, iar procesul de distrugere este cu mult mai toxic şi mai nociv pentru mediu decât întregul proces complex de fabricare.

 Dacă datele furnizate de autorul acestui text sunt reale, va fi nevoie să ne gândim foarte bine atunci când dorim să optăm pentru un autoturism electric. Dincolo de aceasta după cum ne mărturisea un electrician auto, piesele de înlocuit deocamdată sunt foarte scumpe. O volantă urcă, de exemplu, la 12.000 de lei!

Manopera, pe partea electrică, la rândul ei, este extrem de costisitoare, ținând cont că ea impune un volum mare de muncă. Dincolo de asta în prezent sunt foarte puțini mecanici și mai puțini electricieni pregătiți să remedieze defecțiunile apărute la acest nou tip de autoturisme.

 (Jurnal)