La scurt timp după încheierea furnizării căldurii în sistem centralizat, în Municipiul Giurgiu, pentru perioada iernii 2021-2022, l-am contactat pe directorul Uzinei Termoelectrica, ing. Sorin Cepraga,  pentru a ne preciza care este situația actuală a încasărilor atât de la populație cât și de la instituții și societățile comerciale locale.

Situația pare cu mult mai bună față de anii trecuți, ne spunea directorul Termoelectrica.

Cetățenii par mult mai responsabili…  Pe de-o parte probabil că au învățat să aibă o atitudine civică prin plata facturilor de consum la timp, dar și dintr-o  teamă izvorâtă din declarațiile repetate ale primarului Municipiului care, săptămână de săptămână, ieșea public spunând că nu mai sunt bani pentru alocarea achiziționării de gaz, făcând un apel către populație să plătească facturile pentru ca Uzina să a nu fie nevoită să întrerupă distribuția de agent termic.

Oamenii au reacționat pozitiv și chiar și instituțiile… Unele mai greoi, este adevărat, dar au fost și instituții care ne-au surprins prin oportunitatea pe care au dovedit-o , cum este Spitalul județean Giurgiu. Iată de ce doresc cu acest prilej vreau să mulțumesc actualului director al SJU Giurgiu …Căci îmi amintesc perioada tristă dinaintea  domniei sale când  datoriile instituției nu erau achitate decât după lungi perioade de timp, abia la începutul noului sezon de furnizare a căldurii…

Încercând să ne ofere câteva cifre relevante ale situației plăților către Temoelectrica,  a facturilor de încălzire pentru iarna 2021-2022, Sorin Cepraga ne spunea:

La acest moment, deși suntem în luna aprilie, abia am ajuns cu facturarea la primele luni ale acestui an… Nu am ajuns încă la zi, cu facturarea, ținând cont de faptul că anul acesta furnizarea căldurii s-a prelungit până în prima parte a lunii aprilie. La populație ar mai fi circa 35% de plată din consumul total, în timp ce la societăți și instituții au rămas de achitat cam 20-25% din sumele facturate pentru această iarnă. Este, spun eu, mai binișor, căci „bine” înseamnă să plătești factura în termen de 15 zile, iar „foarte bine” înseamnă să plătești din prima săptămână, la scurt timp după ce ai primit factura. Asta, în condițiile în care ai la dispoziție cont de bancă, ai POS, ai caserie, ai tot ce trebuie…” – a mai precizat directorul Uzinei Termoelectrica.

(Florian Tincu)