Nemulţumirile unor conducători auto, salariaţi ai operatorului de transport în comun din Municipiu, „ Liber Trans”, sunt tot mai mari. Ei susţin că tot mai mulţi cetăţeni ce posedă carduri de călătorii obişnuiesc să le transmită altor persoane (rude, vecini, prieteni etc.). Acest lucru face – spun ei – ca în multe zile ale săptămânii încasările noastre să se limiteze la doar 30-40 de lei. Şi asta în condiţiile în care numărul călătorilor mai spun ei este din ce în ce mai mare de la o lună la alta. Încasările au scăzut numai datorită acestui sistem păgubos de transmitere a cardurilor de la o persoană la alta. Din păcate noi nu avem dreptul să cerem buletinul deţinătorului de card pentru a constata dacă persoana corespunde sau nu cu cea de pe card – ne spunea cu o undă de resemnare unul dintre şoferii operatorului de transport local.
Trebuie precizat că la acest moment între operatorul de transport local Liber Trans şi Primăria Giurgiu există un contract pentru un număr de 45.000 de călători/lună, ceea ce asigură acestuia suma de 90.000 lei. În realitate, mai spun conducătorii auto, în microbuze urcă lunar un număr de călători aproape dublu faţă de cel convenit prin contract. Verificând datele am aflat că în lunile martie şi aprilie ale acestui an au fost introduse alte două categorii de cetăţeni ce au drept la aceste carduri de călătorii gratuite. Salariaţii Liber Trans ne-au mai precizat faptul că în urma unei recente hotărâri de Consiliu local la aceste călătorii gratuite mai are dreptul şi o anumită categorie de elevi. În acest fel se mai adaugă un număr de 400 de elevi pe timpul anului şcolar. Contactat de către jurnaliştii noştri, administratorul societăţii, Marian Dincă, a refuzat să comenteze aceste aprecieri ale salariaţilor săi, fără să infirme însă veridicitatea informaţiilor primite de noi.
Deşi societatea a cheltuit circa 100.000 de euro numai sistemul de ticheting pentru a putea reda electronic, oricând, realitatea din teren, au fost cârcotaşi care la un moment dat au acuzat societatea că aruncă biletele de călătorie la capăt de linie, pentru a justifica cursele deşi sistemul nu permite acest lucru, evaluând fiecare cursă în parte.
(Marian TARU)
EU NU CRED CA SE POATE INTIMPLA ASA CEVA, GINDINDUMA LA NR. DE MASINI AFLATE ZILNIC PE FIECARE TRASEU, NR.DE CALATORI CARE POT URCA UNTR-UN MIJLOC DE TRANSPORT, RAPORTATE LA ACEST NUMAR DE NOUAZECI DE MII DE PENSIONARI CARE AU CALATORIT INTR-O LUNA , NU PREA IESE LA SOCOTEALA.