Ministrul Educației, Mircea Dumitru, a declarat că va semna un ordin prin care se va reglementa câte ore poate și trebuie să lucreze la teme un elev în afara școlii.
(…) voi semna un ordin de ministru prin care reglementăm câte ore poate și trebuie să lucreze un elev sau o elevă în afara școlii. Ceea ce se întâmplă este că vacanțele de vară se transformă într-un fel de competiție, de concurs — câte sute sau mii de probleme să rezolvăm. Noi, oamenii maturi, așteptăm vara pentru a putea să ne relaxăm, să ne odihnim. (…) Iar o elevă sau un elev care este care are şapte, opt, nouă ani, 10, 11 , 12 ani trebuie să lucreze încontinuu, în așa fel încât în septembrie, când ajunge la școală, să nu o supere pe doamna învățătoare sau pe doamna dirigintă și să vină cu caietul de teme făcute, iar, dacă nu le-a făcut, eventual, să mai primească şi o notă proastă sau un calificativ prost. Dacă nu se înțelege chestiunea aceasta printr-o pedagogie naturală, pe care ar trebui să o trăim, să o respirăm în mod firesc, atunci legiuitorul, în cazul de față ministrul Educației, dă un ordin prin care spune, de pildă, că la învățământul primar, la casa pregătitoare, nu se dau teme acasă”, a explicat demnitarul.
Aparent ar fi o măsură bună, însă noi credem că este utopic să încerci să reglementezi efectul și nu cauza. Problema de fond constă în volumul de teme pe care un elev le are de făcut, de dificultatea acestora și de eficiența modului de predare și înțelegere a fiecărui elev la curs. Iată însă încă o dovadă că suntem campioni la adoptarea de măsuri artificiale care nu reglementează nimic în mod real. Problema calității învățământului trebuie abordat în profunzimea lui, având în vedere faptul că elevii învață mai mult în cadrul orelor de meditații, decât la cursuri și atunci este evident că la cumulul de ore petrecute la școală se adaugă orele petrecute la meditații și implicit mai multe ore dedicate temelor ,atât pentru școală cât și pentru meditații. Cert este că elevii care doresc performanță studiază din pasiune, însă cei care iau nota 3 la examenul de capacitate și dau de cinci ori Bacul, cu siguranță alocă 24 de ore din 24, distracției!
Înainte de a lua o astfel de decizie Ministerul ar trebui să aibă în vedere regula calității și nu a cantității . În cazul în care vom avea dascăli pregătiți și elevi valoroși, această măsură nu ar avea nicio valoare. Iar dincolo de toate o astfel de reglementare nu credeți că mai întâi, o astfel de măsură ar fi trebuit oferită dezbaterii publice?! Zicem și noi, nu dăm cu parul!
(Jurnal)