Odată cu pandemia unii au crezut că pot specula acest lucru și că pot da niște tunuri, mai mici sau mai mari,  apelând la tot felul de mici escrocherii.De data aceasta vă dăm exemplul unui atelier pentru depanarea și reparațiilor  aparatelor  electronice …

La câțiva pași de Pasarela de la ieșirea din Municipiu, pe șoseaua București, se află un atelier de reparații televizoare și pentru decodarea telefoanelor ( cu ce scop nu știm!). Zilele trecute, avertizați de un cetățean am dorit să constatăm personal la ce recurg unii dintre agenții economici pentru a-i fraieri pe clienți. Astfel, am intrat în micul atelier unde am dat ochii de un puștan la vreo 18 ani, înconjurat de un banc plin de piese electronice, neglijent lăsate să zacă sub privirile clienților ce pășesc acolo… 

Drept pretext, am solicitat să ni se repare o telecomandă al unui aparat de aer condiționat. Surpriza a venit atunci când puștiul din fața noastră ne-a cerut un avans pentru a trece la constatarea defecțiunii, de parcă nu i-am fi lăsat acel  obiect pe care el, ulterior, în cazul în care clientul nu și-l recupera, îl putea comercializa.

Nu , de data aceasta era ca la cofetărie,  când comanzi un tort lăsând un avans, asta pentru că marfa este perisabilă și comerciantul vrea să fie sigur că vii să îți recuperezi ce ai comandat.  În cazul de față totul părea  mai degrabă o escrocherie. Mai mult de atât…Puștiul mi-a indicat că trebuie lăsat minim 30 de lei avans  (??), însemnând  contracostul constatării defecțiunii. Ca să fim mai expliciți, dacă într-o zi pe la atelierul acesta trec 10 persoane care lasă câte 30 lei minim pentru o simplă constatare, atelierul câștigă la finele zilei 300 de lei, putând pur și simplu să înapoieze obiectul cetățeanului , fără măcar să-l fi atins, sub pretextul că nu se poate face nimic cu acesta. Mai mult de atât, veți constata că pe lângă avansul stabilit , veți suporta și reparația, astfel că o biată telecomandă de aer condiționat , reparată,  putând ajunge la un cost mai mare decât una nou nouță!! Ăsta da ”chilipir” de fraier, nu credeți? 

Iată fațeta unui nou tip de escrocherie, născocită de acești puști teribiliști care cred că ne fac un favor dacă se așează în spatele unei tejghele , făcând pe depanatorii cu ștaif. Un caz pe care cei de la Protecția Consumatorului ar trebui să-l ia în vizor, măcar pentru a ne dovedi , din când în când, că această instituție încă mai există în Municipiul Giurgiu. 

Așa că Atenție la ce vreți să reparați, că s-au înmulțit escrocii în Giurgiu!

(City ZEN)