Recent, pe un site local apărea un articol acuzator la adresa Serviciului Județean de Ambulanță Giurgiu. Pe scurt, un cetățean în vârstă de 69 de ani, din satul Oncești, ar fi decedat în cursul zilei de 15 ianuarie pentru că ambulanța solicitată de acesta ar fi ajuns la o oră de la apelul la 112.
Mai mult, acuzațiile merg până acolo încât atât ambulanțierul care a ajuns la caz, împreună cu asistenta de pe mașină, i-ar fi repezit într-o manieră destul de brutală pe martorii aflați la fața locului.
Conform celor relatate de site-ul amintit, cetățeanul din Oncești, în vârstă de 69 de ani, s-ar fi dus în dimineața zilei de marți, 15 ianuarie, la magazinul sătesc, aflat la circa un kilometru distanță de casa sa, pentru a solicita cuiva de acolo să sune la Salvare, deoarece el nu se simțea bine. A fost apelat numărul 112, iar cel care a vorbit atât cu persoana din dispeceratul 112, cât și cu cei din dispeceratul Serviciului Județean de Ambulanță, a fost chiar cel care avea nevoie de ajutor. Le-ar fi precizat acestora că se simte rău, că are „dureri în capul pieptului și a vomat”. Totul, conform celor declarate de martori pentru site-ul respectiv, s-ar fi petrecut în jurul orelor 9 dimineața. Răspunsul celor de la Ambulanță ar fi fost, conform acelorași martori, că nu sunt mașini disponibile, și că să aștepte. Între timp, cetățeanul ar fi decedat, suferind, se pare, un infarct.
Deși se susține tot timpul că vina pentru moartea omului ar aparține DOAR ambulanțierilor giurgiuveni, se pare că doar autopsia care se va efectua, va elucida adevărata cauză a morții.
Pe de altă parte, reprezentanții SAJ Giurgiu au precizat, referitor la acest caz:
„Pe tura din această dimineaţă am avut 7 echipaje: 6 ambulante tip B (fără medic şi posibilităţi de resuscitare) şi o ambulanţă de tip C (echipată complet şi cu medic). Au fost foarte multe apeluri în acesta dimineaţă, virozele din acestă perioada ne-au blocat complet. La ora 8:55, un echipaj a fost direcţionat la un caz din Gostinu, o persoană care suferea de diabet, intrată în lipotimie. Primul apel de la Onceşti l-am primit, prin sistemul 112, la ora 9:15. O persoană în vârstă ar fi declarat, din câte am înţeles de la colegii mei, că are dureri abdominale, a vomat şi că suferea de ulcer. Din cele declarate de către pacient, a fost încadrat automat ca fiind cod verde de urgenţă. Dacă ştiam că era vorba de un infarct şi, din ce bănuiesc, în această situaţie a fost un infarct masiv, intra sub incidenţa codului roşu. Prima ambulanta disponibilă a fost la ora 9: 51, aceasta a ajuns la caz la 10:07 şi a început protocolul de resuscitare. La ora 10:21 am primit solicitarea pentru al doilea echipaj. Încă nu ştim la ce oră au ajuns, pentru că nu este întocmit raportul”, declara, la scurt timp de la producerea incidentului, directorul medical al SAJ, dr. Simion Laudă.
La rândul său, purtătorul de cuvânt al Serviciului Județean de Ambulanță Giurgiu, asistentul șef Rodica Cărăbaș, a precizat, pentru „Jurnal giurgiuvean”:
„Singura întârziere despre care putem vorbi este cea legată de faptul că, în loc de 15 minute, s-a ajuns la caz în 20 de minute, și asta din pricina drumului acoperit cu zăpadă. După cum știți, pe data de 15 ianuarie ne-am confruntat cu ninsori abundente. În al doilea rând, nu a fost considerat un caz extrem de grav, pentru că singurele informații date de pacient au fost că are unele dureri în capul pieptului și că a vomat. Nu a fost vorba despre pierdere de cunoștință, nu au fost alte descrise alte simptome. Țin să precizez faptul că, la momentul apelului, mai aveam încă trei apeluri simultane, plus alte 14 în așteptare. În ceea ce privește acuzația referitoare la faptul că cei de pe ambulanță s-ar fi rățoit la martorii aflați la fața locului, vă pot spune cu certitudine că am vizionat filmarea făcută la fața locului, și, da, într-adevăr, ambulanțierul le-a solicitat celor prezenți să facă liniște, pentru a putea fi auzite aparatele. Și, apoi, când faci o resuscitare, mai ales în condiții oarecum improprii, nu ai nevoie de gălăgie. Trebuie să te concentrezi asupra cazului pe care îl ai de rezolvat”, a mai precizat, pentru publicația noastră, Rodica Cărăbaș.
Acum, la Serviciul Județean de Ambulanță Giurgiu se află în derulare o anchetă internă. Vom reveni cu rezultatul acesteia, după finalizarea ei.
(Jurnal)