De la 1 iulie 2024, averile care nu pot fi justificate vor fi impozitate cu 70%. Sunt vizate persoanele fizice care nu și-au declarat veniturile corect.
Legea însă nu vizează momentul obținerii veniturilor și nici pe cel al începerii controlului, ci momentul emiterii deciziei de impunere.
Unitățile teritoriale ale fiscului avertizează cu privire la modificarea legislativă care prevede că averile care nu pot fi justificate vor fi impozitate cu 70%, potrivit Hotnews.
”Prin decizia de impunere organele fiscale vor stabili cuantumul impozitului şi al accesoriilor. În prezent, cota de impozit pentru veniturile realizate de persoanele fizice a căror sursă nu a fost identificată este de 16%, doar cu 6% mai mult decât cota standard impusă contribuabililor corecți, fapt care nu este de natură a conduce la echitatea impunerii și conformarea voluntară. Sancționarea activităților neînregistrate fiscal conform legii contribuie la protejarea mediului de afaceri onest, de interferențele din zona evaziunii fiscale.
Ca urmare, până la data intrării în vigoare a noilor prevederi legale (1 iulie 2024), în vederea conformării, contribuabilii au oportunitatea de a-și declara veniturile și de a-și plăti obligațiile fiscale aferente acestora, evitând situația încadrării acestora în categoria de risc fiscal, cu consecința impunerii cu o cotă de impozitare majorată și a obligațiilor fiscale accesorii aferente acestora” se arată într-o asemenea informare, citată de Hotnews.
Sunt luate în calcul nu doar persoanele care vor fi supuse unui control ANAF (după 1 iulie 2024), ci toate persoanele care au în prezent un control în desfășurare.
Experții recomandă ca persoanele fizice vizate deja de controale să ia măsuri pentru a urgenta finalizarea lor înainte de 1 iulie.
Suplimentar, potrivit Legii 296/2023, cei care nu îşi declară corect veniturile riscă și dobânzi şi penalităţi de nedeclarare de 0,02%, respectiv 0,08% pe zi de întârziere!
Vor fi impozitate nunțile?
Impozitarea cu 70% a veniturilor neidentificate ridică un mare semn de întrebare: Va merge ANAF să impoziteze banii de la nuntă?
Orice venituri constatate de organele fiscale, în condiţiile Codului de procedură fiscală, a căror sursă nu a fost identificată, se impun cu o cotă de 70% aplicată asupra bazei impozabile ajustate. Prin decizia de impunere organele fiscale vor stabili cuantumul impozitului şi al accesoriilor.
În cazul nunților, sumele respective sunt însă identificate! Așadar, veniturile de la nuntă nu vor fi supuse taxării! Același lucru și în cazul botezurilor!
(Jurnal)
sursa: Alba 24.ro


