În anul 1866 guvernul român a semnat un contract cu compania engleză „John Trevor Barclay & John Staniforth“ pentru construcția unei căi ferate din capitala București spre portul dunărean Giurgiu. Calea ferată a fost pusă în funcțiune la 19/31 octombrie 1869, ea fiind prima cale ferată de pe teritoriul de atunci al României.Traseul începea din București de la Gara Filaret, care este cea mai veche gară din capitala României. Din păcate, de mai bine de 14 ani, calea ferată stă nefolosită, după ce, din cauza săpăturilor făcute la piciorul podului pentru extragerea de nisip, în timpul inundațiilor din 13 august 2005, cel mai vechi pod de cale ferată din Vechiul Regat, podul peste râul Argeș de la Grădiștea, s-a prăbușit.

Miercuri, 13 noiembrie 2019, ora 11.00, la sediul Muzeului Județean „Teohari Antonescu” urmează să aibă loc vernisajul Expoziţiei 150 de ani de cale ferată Bucureşti-Giurgiu.

„Partener extraordinar în acest proiect este CENAFER-Muzeul CFR, ai căror specialişti au lucrat alături de echipa noastră la o cât mai bună reprezentare istorică a evenimentului, cât şi, prin străduinţa şi informaţiile de care dispun, la scrierea unei cărţi despre istoria primului drum de fier din Principatele Române. 

Vor fi prezenţi la manifestare reprezentanţii CENAFER-Muzeul CFR, specialişti în domeniu, colegii din conducerea Muzeului Regional de Istorie din Ruse”, se arată în invitația transmisă de către organizatori.

(Jurnal)