Îngrijorați de vestea că lucrările de reparație la podul Prieteniei programate a se încheia la finele lunii martie, vor dura încă cinci luni, am luat legătura cu consultantul CNADNR pentru această lucrare , Radu Munteanu care ne-a spus, în exclisvitate pentru publicația noastră: La cest moment mai sunt de executat vreo 87 de metri de asfalt . Dar înainte de asfalt trebuie introdusă o hidroizolație ce este în curs de agrementare în aceste zile. Ar fi vorba de un tablier metalic din zona centrală a podului pe care trebuie așternut un strat de hidroizolație peste care se pune un strat de asfalt special, cu mult bitum și mai mărunt. Asfaltul se toarnă la 230 de grade Celsius fapt pentru care membrana hidroizolantă trebuie să fie foarte rezistentă. Aceasta nu a putut fi găsită decât în Germania.
Referindu-se strict la lucrările ce urmează a fi făcute în următoarea perioadă de timp, Radu Munteanu ne mai preciza: Cred că până în cursul lunii iulie să se termine turnarea asfaltului pe Pod și să rămână doar operații de vopsitorie și reparații la infrastructură, urmând ca partea carosabilă să fie dată traficului. Contractul este până în luna noiembrie dar vor fi executate lucrări conexe, la parc la infrastructuri nicidecum pe calea de rulare a podului. Este adevărat că acest contract trebuia finalizat până la sfârșitul lunii martie, dar din păcate autorizația de construcție s-a obținut mai târziu din cauza unor aprobări ce nu au fost date la timp, cât și alte motive bine întemeiate, decalând astfel termenul contractual cu aprobarea beneficiarului până la data de 20 noiembrie.
Cu siguranță aceste lucrări vor fi însă finalizate mai repede. Așa cum vă spuneam, pe calea de rulare, cel târziu la jumătatea lunii iulie se va putea circula, poate chiar mai repede – ne-a mai precizat Radu Munteanu.
Întrebat care este starea pilonilor de susținere, problema care în ultima vreme , în urma zvonurilor apărute, a creat tot mai multă panică atât în rândul cetățenilor, cât și al multora dintre transportatoti, consultantul CNADNR ne-a spus: Podul este monitorizat , dar ca la toate podurile se mai produc. Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale nu are în întreținere și administrare decât partea rutieră . De restul răspunde CFR-ul. Iată de ce nu vă pot da relații despre acest lucru, căci nu este urmărit de noi, nefiind în administrarea noastră infrastructura, ci doar drumul rutier .
În timp ce în alte state ale Europei se construiesc tuneluri și poduri doar în doi- trei ani, la noi tot atât durează doar lucrările de reparație…
(Marian TARU)
Dar de ce nu s-au facut aceste lucrari anul trecut ?
De ce acum se sparge asfaltul pe care tot ei l-au turnat anul trecut ?
😕