Episcopia_Giurgiului_1Recent am primit  prin intermediul Internetului, o sesizare extrem de interesantă din partea unui locuitor al comunei Slobozia, ce denunţă nişte lucruri deloc curate ce s-ar petrece în Casa Domnului. V-o redăm cu speranţa că bănuielile în acest caz vor fi limpezite, prezentându-vă alăturat şi răspunsul Episcopiei Giurgiului …

La biserica din comuna  Slobozia,  pe statul de plată,  oficial, funcţionează doi preoţi. În afara acestora   mai sunt două persoane remunerate care însă nu exista fizic în biserică deşi  la rândul lor sunt plătite de la bugetul de stat. Este vorba despre: Mihalcea Cosmin Constantin, angajat pe postul de cântăreţ bisericesc, şi despre Vlaşcu Viorel  (zis ”Tolocaru”) om bun la toate. În fapt Mihalcea Cosmin lucrează ca şofer de TIR pentru compania ”Braun SPEDITION” din oraşul Lauterach ( Austria) împreună cu alţi şoferi de TIR din Giurgiu. Firma angajatoare este ”Braun Transporte” din Mediaş, str. Aleea Comandor DIMITRIE MORARU nr.4 (tel.0040369425011 www.brauntrans.ro). Deci oricine poate verifica acest lucru.

Firma din Austria, la rândul ei  se numeşte BRAUN SPEDITION (tel. 0043557467170) situată cum precizam în oraşul Lauterach (tr.shutzenstrasse nr 12  wwwbraunspet.at 2)

Vlaşcu Viorel, zis TOLOCARU locuieşte la rândul lui tot în Comuna SLOBOZIA (Str. Teiului). Deşi primeşte bani pe statul de plată el nu a fost văzut niciodată în biserică.

Cel ce îndeplineşte cu adevărat rolul de cântăreţ al bisericii de circa 25 de ani, este  DIMA Tudor ce locuieşte şi el în comuna Slobozia cunoscut sub numele de „Dascălul „. ”Patronul”  Bisericii este doamna Constantin  Ivanca  cunoscută sub numele de tanti ”Coca” , cea care dirijează după bunul ei plac, rosturile bisericii.  E nu vinde doar  lumânări,  tanti Coca este persoana cu care trebuie să vorbeşti dacă ai vreo problemă ce trebuie rezolvată în Biserică, pentru că la domnii popi nu ai acces direct, iar dacă reuşeşti să îi prinzi la telefon, aceştia  tot la tanti Coca  te dirijează. Cei doi:  Dima Tudor şi Constantin Ivanca (alias  Coca), lucrează de mai bine de 25 de ani în această  biserică , ”la negru”,  în timp ce angajaţii oficiali sunt plecaţi la muncă prin Europa.

Acum vine şi întrebarea: cine încasează salariile celor doi angajaţi civili de la biserica din Slobozia? Suplimentar ar mai fi una: Câţi alţii oare ca ei or mai fi, cu lefuri primite  degeaba de la statul român? (semnat:  Radu Pârvu)

La toate cele de mai sus, redacţia noastră a înaintat o adresă către Episcopia Giurgiu solicitând câteva lămuriri…

 

Răspunsul Episcopiei Giurgiu

Ca răspuns la solicitarea Dumneavoastră, cu privire la personalul din schema Parohiei Slobozia, Vă facem cunoscute următoarele:

– Dl. Mihalcea Cosmin – a fost angajat al Parohiei Slobozia începând cu data de 1 iunie 2015. Începând cu data de 1 aprilie 2016, din motive personale, a solicitat încetarea activităţii. În privinţa locului actual de muncă a sus-numitului, Episcopia Giurgiului nu deţine informaţii cu privire la foştii săi angajaţi. Menţionăm că în perioada în care a fost angajatul Parohiei Slobozia, sus-numitul s-a prezentat la post conform programului de lucru stabilit de parohie.

– Dl. Vlaşcu Viorel – a fost angajat al Parohiei Slobozia timp de 60 de zile – în perioada 1 februarie – 30 martie 2016, sus-numitul şi-a încheiat activitatea prin demisie.

În privinţa domnului Dima Tudor şi a doamnei Constantin Ivanca, Vă informăm CĂ ACESTE PERSOANE SUNT PENSIONARE, activitatea lor în cadrul Parohiei Slobozia se rezumă la aproximativ 6 ore pe săptămână şi sunt activităţi benevole, de genul voluntariatului.

În privinţa afirmaţiilor referitoare la doamna Constantin Ivanca, de genul “stăpâna bisericii”, le considerăm absurde şi aberante, persoana în cauză fiind o persoană vârstnică şi credincioasă.

ACESTE INFORMAŢII POT FI VERIFICATE ŞI LA AUTORITĂŢILE COMPETENTE ÎN DOMENIUL RELAŢIILOR DE MUNCĂ.

În ceea ce priveşte relaţiile de comunicare ale credincioşilor cu preoţii lor, facem precizarea că preoţii din Slobozia oficiază săptămânal slujbe în biserică, pentru şi în prezenţa credincioşilor din parohie. Ambii preoţi locuiesc în parohie, adresele şi numerele lor de telefon fiind de notorietate pentru locuitorii din Slobozia, fiind si afişate de avizierul parohial.

Vă adresăm rugămintea ca în viitor, înainte de a solicita punctul de vedere al Episcopiei Giurgiului în probleme ce ţin de competenţa sa, să faceţi verificări prealabile şi să nu mai daţi curs unor sesizări neconforme cu realitatea, cu conţinut aberant ca în cazul de faţă.

N.Red. Cu toată preţuirea pe care o avem faţă de slujitorii Episcopiei Giurgiu trebuie să precizăm faptul că această scrisoare nu a fost publicată până în prezent, ci doar după ce am avut (prin intermediul rândurilor de mai sus)  un punct de vedere al Episcopiei. De precizat în acelaşi timp că din discuţiile avute cu primarul comunei Slobozia, acesta ne spunea că într-o oarecare măsură denunţul cetăţeanului ce ne-a trimis scrisoarea, se confirmă.  În privinţa ”voluntariatului” de care amintiţi avem o serie de nedumeriri atâta timp cât ”tanti Coca” încasează sume de bani nefiscalizate,  iar Dima Tudor lucrează fără măcar un contract de câteva ore, doar pentru a-l recunoaşte Dumnezeu la Judecata de Apoi , pe lumea cealaltă, ca voluntar! Vă rugăm să nu ne luaţi de proşti. În concluzie jurnaliştii noştri şi-au făcut pe deplin datoria, aşa cum scrie la ”carte”. Urmează ca celelalte aspecte sesizate de cetăţean să fie reglementate de către organele abilitate , aşa cum şi d-stră precizaţi, subliniind că o astfel de activitate, la marginea legalităţii, se desfăşoară de multă vreme mai peste tot, în biserici, lăsând loc de interpretări şi suspiciuni.

Teodora Nicolau şi Florian Tincu

 

2 COMENTARII

  1. „(primarul) ne spunea că într-o oarecare măsură denunţul cetăţeanului ce ne-a trimis scrisoarea, se confirmă”… Cum adica „intr-o oarecare masura”?? Se confirma sau se infirma. Nu exista jumatati si sferturi de confirmare! Eu cred ca nenea cu scrisoarea s-a certat cu vreun popica de p-acolo si s-a gandit: las’ ca te fac eu… Iar voi… „investigati”….intr-o oarecare masura. Jurnalismul lu’ peste….