DSC00472Deşi pare o activitate ce nu întâmpină probleme, transportul în comun al călătorilor întâmpină greutăţi. Un scurt dialog cu o parte dintre călătorii giurgiuveni dar şi cu şoferii acestor mijloace de transport ne-au relevat aspecte pe care nu le cunoşteam, dar pe care dorim să le dăm publicităţii.

Odată cu preluarea activităţi de transport în comun de către Societatea Liber Trans, condiţiile de călătorie   s-au schimbat radical. Aşa cum observam şi cu alte ocazii, dincolo de aspectul civilizat al călătoriilor, în microbuze moderne, complet utilate, atât pentru anotimpul rece cât şi pentru cel canicular din perioada verii, transportul de persoane putem spune că beneficiază în prezent de un confort la nivelul statelor europene dezvoltate. Ca să nu mai vorbim despre ritmicitatea sosirii microbuzelor în staţii, pe toate liniile aflate în circuitul din municipiu. Şi cu toate acestea apar însă  mici probleme…

Sunt călători care ne declarau că mai sunt şoferi, pe aceste mijloace de transport, care au ajuns să negocieze preţul biletului, ca la piaţă, cu călătorii, lucru sesizat recent pe site-ul publicaţiei noastre. Greutăţile din ultima vreme, ale firmei nu trebuie nici ele neglijate…RCA-ul de la 2.000 de lei a ajuns 10.000 lei pentru o singură maşină, numai pentru o perioadă de 6 luni!  În condiţiile în care la aceste cheltuieli se vor adăuga în plus , de la 1 mai şi creşterile de salarii.

Un alt impediment apărut imediat după distribuirea de către Primăria Giurgiu a cardului de călătorie este acela că el a devenit transmisibil, fiind oferit de către posesori şi celorlalţi membri de familie, sau chiar vecinilor sau prietenilor acestora. Aşa se face că deşi Primăria Giurgiu plăteşte o anumită sumă, lunar, transportatorului, suportând în aceste costuri călătoria mai multor categorii de persoane (pensionari, elevi, văduve de război, persoane cu dizabilităţi etc…), cardurile sunt date de către posesori şi altor persoane care în mod normal ar trebui să achite preţul biletului. În acest fel numărul persoanelor transportate gratuit s-a dublat practic, transportatorul ajungând în situaţia de a nu mai încasa decât foarte rar bani de la călători.  Câţiva dintre şoferii microbuzelor  ne mai spuneau că preţul cardurilor a fost suportat tot de către transportator ca şi abonamentul lunar al sistemului de identificare a cardurilor care şi el este destul de consistent. Deşi transportatorul a refuzat să comenteze toate aceste aspecte, persoane din anturajul acestuia ne declarau că dacă lucrurile vor continua tot în acest mod probabil firma se va retrage de pe piaţă, profilându-se pe alte activităţi de transport. Sunt doar câteva din aspectele care ne afectează în mod direct pe noi giurgiuvenii, în ciuda faptului că atât primăria Giurgiu cât şi consilierii locali au dat dovadă de toată disponibilitatea ca locuitorii să  fie cât mai mulţumiţi. Cu toate acestea se impun, după cum aţi observat, în rândurile de mai sus, câteva corecţii în acest sens pentru a nu risca să ne întoarcem la ce coşmarul transportului pe care l-am avut până nu de mult…!

JURNAL

5 COMENTARII

  1. De vina sunt cei care au aprobat plimbările gratis pentru pensionari….nu a zis nimeni k sa ni li se ofere dar zilnic în autobuz nu ai loc de ei…ia sa li se ofere doar 2 transporturi sa vedem le mai convine sa se plimbe toată ziua?nu este posibil așa ceva …?? La copii de 6 ani se cere sa cumpărăm bilet dar pensionarilor care se plimba aiurea nu…?Așa k cel mai bine este sa se ia în considerare și treaba ăsta k este o paguba făcută datorita lor pt k mulți nu mai merg din cauza lor k se uita când urca în autobuz sa se bata pe scaune… așa k cel mai bine este sa se renunțe la transportul ăsta aiurea cu pensionari sa vezi ce bine merge treaba k nu le mai convine sa plătească. .și faza cu biletul mie mi sa întâmplat sa cumpăr și sa mi se dea cel roșu de pensionari….sunt și șoferi care își fac treaba și care își bat joc de tine.

  2. Buna Dimineata zilnic merg la serviciu pe ruta Piata Istru am primit bilet in fiecare dimineata si seara chiar daca de multe ori refuzam sa iau bilet era rupt de catre sofer nu am vazut si nici nu am auzit sa se negocieze pretul ichiar daca cel putin in cateva dimineti masina era plina numai de pensionari

  3. Realitatea este ca se asteapta in statie la greu pana vine un microbuz,iar cand vine este plin.In unele statii,la ore mai de varf,nici nu mai opreste.Legat de soferi,am vazut si comportamentul unora la o intrebare simpla,de badaran.Si era la prima ora cand se presupune ca suntem odihniti.Pe pensionari nu cred ca trebuie sa ne suparam ,de cele mai multe ori merg la medic,nu la distractie .Au muncit o viata,au acest drept.

  4. Despre faptul ca folosirea acestor dube este ILEGALA conform legii pentru transportul in comun in orase nu scrieti nimic? Ce dimensiuni spune legea ca trebuie sa aibe mijloacele de transport in comun? Asa! Si ati masurat dubele? Au acele dimensiuni? Lasa ca le-am masurat eu si va spun ca sunt ilegale pentru transportul in comun in orase.