Că nemţii sunt extrem de zgârciţi ne-a dovedit lansarea noului supermarket LIDL din Giurgiu. Nu numai că n-au folosit aproape deloc publicitatea, dar s-au zgârcit chiar şi la promoţii în ziua deschiderii. Giurgiuveanul, curios , a intrat, s-a strecurat cu greu pe culoarele strâmte, cântărind din ochi galantarele pline cu fleacuri după care cei mai mulţi s-au îndreptat decepţionaţi spre ieşire cu căruciorul aproape gol, jurându-se că este şi ultima dată când mai intră aici. Jenant este faptul că am constatat că cei mai mulţi dintre retailerii de afară ne vând toate porcăriile pe care ai lor nu le-ar înghiţi nici morţi. Un set de ochelari cu protecţie UV, de exemplu, cu două seturi de lentile de schimb: pentru condus şi pentru alergare, este comercializat în magazinele Lidl de la noi la un preţ de trei ori mai mare decât în magazinele din aceeaşi reţea din străinătate. Acelaşi lucru se întâmplă şi cu pasta de dinţi. Evident că n-a lipsit nici de data aceasta una din strategiile de preţ folosite pe scară largă de supermarketuri : cea a “preţurilor magice”, preţuri care se termină, de regulă în 9 sau 99. Preţurile de acest gen, spun specialiştii, au un impact psihologic covârşitor în momentul deciziei de cumpărare pentru că dau impresia că sunt mai mici. Cu condiţia ca marfa să fie proaspătă şi de calitate. Supărător, însă, este faptul că nemţii continuă să ne vândă produse alimentare expirate sau aproape expirate, ce ar trebui scoase de la vânzare. Chiar în ziua deschiderii, pe raftul magazinului LIDL se lăfăiau nişte borcănele cu icre sărate ce urmau să expire doar peste două săptămâni, conform datei de pe ambalaj. Un gest aproape similar l-am întâlnit în Kaufland, unde pacheţele de prăjituri americane tip “American Cookies” – Big Nuts (cu alune mari), nu numai că erau râncede şi sfârâmate aproape în întregime, dar mai aveau ca termen de expirare şi data de 09.11.2011. Facem deci un apel către inspectorii din Direcţia de Protecţie a Consumatorului, pentru cei din Direcţia de Sănătate a Populaţiei, şi în acelaşi timp la bunul simţ al celor două lanţuri de magazine cărora le atragem atenţia că România nu este un lagăr de exterminare prin alimente alterate şi nici containerul Europei!

JGR

4 COMENTARII