Serviciul de încasare a taxei de trafic a încins spiritele în prima ședință a Consiliului local Giurgiu din acest an. Ce nu au votat consilireii din cele 53 de proiecte …      

0
102

tiruriConsilierii locali, reuniți în data de 15 ianuarie în prima ședință ordinară din acest an, au dezbătut nu mai puțin de 53 de Proiecte de hotărâri, dintre care, majoritatea au fost aprobate în unanimitate, inclusiv Proiectul bugetului local de venituri și cheltuieli pe anul 2016 și lista de investiții aferente.

        Singurul punct de pe ordinea de zi care a stârnit adevărate dispute între consilieri a fost cel cu privire la aprobarea regulamentului pentru instituirea unor restricții de circulație în anumite zone ale municipiului și a contractului de colaborare privind regulamentul pentru instituirea unor restricții de circulație în anumite zone ale municipiului. Este vorba despre serviciul de încasare a taxei de trafic greu (taxa plătită de autovehiculele a căror masă admisă depășește 7,5 tone), care s-ar putea desființa din cauza faptului că încasările sunt cu mult sub nivelul cheltuielilor salariale. Astfel, cei 15 angajați ai ADPP  ( firma care se ocupă cu încasarea acestei taxe ) ar urma să fie trecuți în șomaj, după care preluați de către S.C. Giurgiu Servicii Locale S.A.. În acest timp, taxa ar urma să fie achitată cu ajutorul unor ”pay-pointuri” amplasate la intrarea în oraș.

 Consilerii liberali, alături de cei ai PPDD și cei independenți, nu au fost însă de acord cu aceste schimbări, susținând că angajații nu au nicio garanție că vor fi reangajați, și au votat împotrivă. Astfel Proiectul nu a îndeplinit majoritatea necesară pentru a fi aprobat.

 La rândul său, primarul Nicolae Barbu a reacționat, afirmând: Ați votat în necunoștință de cauză! În aceste condiții, se vor putea întâmpla două lucruri: fie șoferii vor intra în oraș, fără să plătească, încalcând legea, în consecință ei vor fi amendați, fie se vor opri la intrarea în oraș, și vom avea de-a face cu un blocaj al intrărilor în municipiu!

(Teodora NICOLAU)