profesori Așa cum anticipam, contestațiile depuse de candidații giurgiuveni la examenul de definitivat de anul acesta nu au adus schimbări spectaculoase de situație. Astfel, rezultatele finale relevă că, în urma acestor contestații, doar doi dintre candidați au reușit să promoveze, lista celor admiși ajungând la un număr de 21. Așadar, din 65 de profesori debutanți care au suținut examenul, numai 21 l-au și promovat, ceea ce demonstrează, fără echivoc, bagajul de cunoștințe extrem de sărac al dascălilor, asemănător cu cel al elevilor pe care îi instruiesc.

În legătură cu acest aspect negativ al sistemului de învățământ giurgiuvean și cu posibilele cauze ce au contribuit la conturarea unei imagini realmente rușinoase a nivelulului de pregătire al profesorilor-candidați la examenul de definitivat, vă prezentăm în rândurile ce urmează două opinii aparținând directoarei adjuncte a Colegiului Național ”Ion Maiorescu” din municipiu, prof. de limba engleză, Corina Anton și al prof. de fizică la Liceul Teoretic ”Nicolae Cartojan” din Giurgiu, Luminița Filip:

 Unul dintre motivele pentru care tinerii profesori au obținut rezultate atât de mici ar putea fi gradul de dificultate și complexitate al subiectelor și nota minimă de promovare, 8 (în urmă cu câțiva ani aceasta era 7). Acesta nu ar trebui să fie o justificare pentru cei care nu au reușit să promoveze. Rezultatele bune ale elevilor la examene sunt o consecință directă a calității profesorilor lor. Prin urmare, selecția care se face prin intermediul examenului de definitivat trebuie să fie una corectă și exigentă, astfel încât numai cei foarte bine pregătiți și cu adevărată vocație de dascăli să intre în învățământ. Pe de altă parte, din punct de vedere material, școala românească nu este foarte atractivă pentru absolvenții de universități și din ce în ce mai puțini dintre cei mai buni doresc să urmeze o astfel de carieră. (prof. Corina Anton)

Consider că un rezultat slab la examenul de definitivat reflectă foarte clar o precară formare inițială a concurentului și o insuficientă preocupare pentru pregătirea metodică la disciplina respectivă, atât în facultate, cât și după absolvire.

(Teodora NICOLAU)

 

 

1 COMENTARIU

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.