”Puiul fericit” sau când reclama  poate deveni ”cântecul de lebădă” al  produsului comercial

0
432

Se spune că reclama este sufletul comerțului însă nu toți sunt  producători de carne de pasăre, în cazul de față, sunt la fel de inspirați atunci când  încearcă să își atragă cumpărătorii, folosind  tot felul de formule comerciale, care mai de care mai trăznite, uneori stupide. În rândurile următoare vă vom exemplifica acest lucru cu câtva din produsele ce le găsiți astăzi pe rafturi…

Cea mai paradoxală ni se pare cea care declară, cu litere de-o șchioapă, scrise pe punga în care zace”animalul” sacrificat, că acolo veți găsi ”Puiul fericit!!”

Pe bune?! Păi numai fericit nu e ăla, săracul, în starea în care se află…Nouă ni se pare cât se poate de cinic și de nepotrivit! Ba se mai precizează că puiul a crescut fără antibiotice.  Probabil de aici i se trage doza de fericire, căci atât cât a trăit puiul ăsta n-a fost bolnav, adică n-a pus gura pe vreo bulină…

Urmează ”Puiul Familist” cu  precizarea că în pungă găsești ”2 pulpe pentru părinți și 2 pentru copii”!?  De parcă cei de vârsta a treia (bunicii copiilor noștri) nu ar avea voie să se atingă de acest sortiment, că îi paște o mare primejdie sau vor fi amendați.

O altă firmă te informează  că ce găsești în pungă este… ”Pur și sigur de la bob la furculiță” (?!) De ce n-ați scris ”natural”, măi frate, că asta înțelegea toată lumea! De ce ne trebuie să ne obligați la jocuri de cuvinte care ne testează perspicacitatea.

 Iar o alta  te anunță  că jumătățile îndesate  în ambalaje sunt crescute ”sănătos”, cu legume și cereale,  produsul fiind comercializat ca:  ”Pui vegetarian!” Bă ești prost…?  De parcă ceilalți de pe piață sunt carnivori, sau în cel mai rău caz, omnivori, mulțumindu-se ca porcul cu ce-i pune stăpânul în troc.

 Aceeași firmă  se laudă cu un produs ce pare că provine dintr-o disciplină sportivă, pe pungă fiind specificat:” Pui crescut la sol!” Vă dați seama că animalul ăsta nu a levitat, nu a fost crescut pe vreo navă spațială sau pe vreun submarin, ci a evoluat la sol! Gimnast tăticu, nu glumă! Vă închipuiți că animalul a dezvoltat  în acest mod și o importantă masă musculară, căci probabil, când nu se hrănea               ” sănătos”, mergea  la sala de forță!

Trecem mai departe și dăm de un produs 100% patriotic. Este vorba despre ”Pui românesc!” El se distinge de toate celelalte produse similare prin ambalajul transparent ce redă harta României. Produsul probabil este dedicat tuturor naționaliștilor sensibili la formule patriotarde, gen: ”Țara mea!”

Menționat este și faptul că puiul a fost produs și ambalat în România, de parcă detaliul acesta ar putea convinge pe cineva de faptul că este și gustos!

Și pentru că, nu-i așa, românul s-a născut poet, de pe rafturile marketurilor nu putea lipsi produsul descris în rime: ”Deliciosul de Vaslui / Gust adevărat de…PUI!”

 Urmarea ar putea fi: ”Proaspăt , bun și delicat / cu iz tare de …” Vedeți, de aia nu întotdeauna rima este cea mai potrivită atunci când vrei să  faci reclamă la un produs alimentar?

Pentru cei nostalgici, crescătorii de păsări din Chișinău au dedicat consumatorilor români produsul : ”Puiul din copilărie” – șolduri, cu precizarea că a fost ”Crescut în aer liber” (Ozon , ce vreți!). E adevărat, aer liber, dar nu și ”curat”, că mirosea de la o poștă a Moscova și la fiecare piuit, în fermă se auzea unul care striga amenințător: ”Ciocu mic, puiule!”

Până la urmă, că se numește ”Cocorico”, ”Valahu” sau”Cocoșel de munte”, cumpărătorul este interesat de calitatea produsului și de prețul lui și mai puțin de ceea ce producătorii scriu pe ambalaje.

Ca să ne adaptăm la vremurile pe care le trăim ar trebui să ne pregătim pentru  produse de tip: ”Pui de criză” –  care te satură doar dacă-l privești sau ”Puiul satisfăcut”, crescut  în opulență, în ferme de 4 și 5 stele, ambalat  la pungi cu fir de argint, cu 3-4 pulpe și două perechi de piepți în loc de unul,  vândute cu preț modic, de gâturi și târtițe!

Să vedeți atunci bătaie pe produsele astea, cu sau fără ambalaje sofisticate!

Cot Codăcesu

(Materialul de față este un PAMFLET și el trebuie tratat ca atare!)