matteo-cassani-deces-2-marius-dumbraveanuCompania ENEL a fost amendată cu 13 mii de lei de Protecţia Consumatorilor întrucât le-a cerut clienţilor care doreau să rezilieze contractele câte 400 de lei.

O asociaţie de proprietari  s-a plâns de unele clauze din contractul standard de furnizare a energiei electrice. Dacă doreau să denunţe anticipat contractele, aceştia trebuiau să anunţe cu 30 de zile înainte şi să plătească furnizorului 400 de lei pentru fiecare lună în care opera denunţarea contractului, potrivit ANPC.

Concluziile inspectorilor au fost ca Enel Energie Muntenia îi forţa practic pe consumatori să rămână captivi în contractul de furnizare a energiei electrice pe toată durata contractuală. Compania ENEL a anunţat că va schimba clauza respectivă şi precizează că aceasta se regăseşte doar în contractele încheiate pe piaţa liberă cu clienţii persoane fizice.

Această practică este uzitată și de  unele  companii de telefoane care te obligă să plătești sume importante dacă dorești să reziliezi contractul. Sperăm ca acest exemplu de bună practică care denotă respectarea legii și a cetățeanului să constituie o lecție și pentru celălalte companii care profitănd în unele cazuri de lipsa de informare  forțează abonații să plătească taxa de reziliere. (Jurnal)