Tranzitul cerealelor din Ucraina va crește cu 33%, până la 4 mil. tone lunar. Creșterea capacității, cu 33% este posibilă prin implementarea proiectului PRIMUS, derulat cu fonduri europene, dedicat navigaţiei pe timp de noapte pe Canalul Sulina. Sistemul va permite circulația navelor și pe timpul nopții.
Pentru a putea afla cum este primită această știre de către producătorii de cereale, ne-am adresat Președintelui Patronatului Întreprinderilor Mici și Mijlocii din județul Giurgiu, Gheorghe Cireap, rugându-l să o comenteze.
”Cred că prin acest demers finalizat de Ministerul Transporturilor, acest proiect PRIMUS, s-a ajuns la cea mai potrivită soluție logistică pentru reducerea presiunii pe transportul rutier, care va fi diminuată, astfel încât afluirea mărfurilor de la fermierii români sa ajungă la depozitele din Portul Constanța – ne-a spus Gheorghe Cireap.
În ceea ce privește importurile din Ucraina, ale operatorilor români din zona de procesare, accesul acestora la operațiuni de import din țara vecina s-a reglementat, urmând ca MADR să dea drumul la procedurile respective.
Legăturile noastre cu Ucraina vecină nu trebuiesc oprite. Dimpotrivă ele trebuiesc dezvoltate pe toate palierele, inclusiv comercial. Avem un avantaj competitiv în acest sens și nu trebuie sa-l neglijăm” – a precizat Gheorghhe Cireap, președinte al Patronatului Întreprinderilor Mici și Mijlocii din Județul Giurgiu.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, citat de Agerpres, declara cu acest prilej:
”Proiectul PRIMUS a fost finalizat, iar sistemul de balizaj va permite navelor să navigheze în condiţii de siguranţă 24 de ore din 24. Este un pas extrem de important pentru a reuşi să atingem un important obiectiv asumat de România: asigurarea tranzitului a cel puţin 4 milioane de tone de cereale lunar dinspre Ucraina spre portul Constanţa.
Implementarea acestui proiect, care a inclus şi pregătirea unui număr suplimentar de 18 piloţi, a fost posibilă cu sprijinul partenerilor din SUA şi de la Comisia Europeană”.