cititor-card-sanatateTot mai des cetățenii ne întreabă cum trebuie să procedeze  atunci când merg la medicul de familie și acolo , după ce li solicită cardul , aud asistenta spunând că nu poate elibera rețeta sau nu pot fi văzuți de medic pentru că sistemul IT este blocat!

Dorind să le oferim un răspuns avizat am luat legătura, pentru lămurirea acestui aspect,  cu președintele-director al Casei Județene de Sănătate Giurgiu (CJAS), Marin Constantin, care ne-a precizat: În cazul în care sistemul este blocat sau nu răspunde solitării , serviciile medicale trebuie asugurate ”of line”. Asta înseamnă că în cel mult 3 zile de la data la care bolnavul s-a prezentat la cabinet sistemul încarcă servicul efectuat. Asta însemnă că în cel mult 72 de ore serviciile trebuie încărcate în platforma informatică. Bolnavul nu trebuie ținut la ușă sub pretextul că nu merge sistemul și nici refuzată prescrierea rețetei, a mai precizat directorul CJAS Giurgiu. După cum ne spunea Marin Constantin probleme de acest gen apar mai ales din cauza incompatibilităților , cum de exemplu ar fi legătura PC-ului cu imprimanta din dotare, sau pur și simplu din cauza softului. Marin Constantin atrăgea totodată atenția asupra faptului că în cazul în care serviciul medical nu este încărcat în limita celor 72 de ore , el va fi respins la validare și nu va mai putea fi ulterior decontat!

 Nu este vina nimănui, ci așa funcționează acest sistem implementat în România. Iată de ce medicii trebuie să fie foarte atenți în această privință – ne-a mai precizat președintele-director al CJAS Giurgiu.

(Florian T.)

1 COMENTARIU