*Află de ce au amânat consilierii un proiect de hotărâre pentru o altă viitoare ședință extraordinară

Vineri, 20 decembrie, consilierii județeni ar fi trebuit să susțină ultima ședință extraordinară din acest an, dar din păcate ei vor fi nevoiți să se mai reunească într-o nouă ședință de îndată pentru a aproba un Proiect de hotărâre privind „aprobarea atribuirii în gestiune delegată a serviciilor de transport public în cadrul Programului Județean de Transport și Persoane prin curse regulate, pentru perioada 2014- 2019 și eliberarea licențelor de traseu”. A fost necesar să se amâne luarea unei decizii finale față de acest proiect întrucât vicepreședintele Cristian Marciu a sesizat faptul că „În adresa DJT Giurgiu se spune că la Comisia Paritară de atribuire a licențelor nu s-a ținut cont de câteva articole care prevăd că traseele se atribuie operatorului care are cea mai mare vechime la 31 decembrie 2013”. Față de această afirmație, secretarul Consiliului Județean, Florian Dinu, a precizat: „Noi am aprobat criteriile de atribuire. Am constatat însă că Ordinul Ministrului este contrar legii, iar eu sunt adeptul să mergem pe criteriile legii. Este corect ce-a sesizat domnul Maciu, iar Comisia Paritară nu a aplicat legea, ci un Ordin de ministru, care contravine legii”. Ion Mateescu, directorul Direcției Județene de Transport Giurgiu a menționat și el faptul că „la Comisia Paritară nu s-a vrut să se țină cont de Hotărârea CJ. Comisia nu este un organ juridic, ea a stabilit o propunere de atribuire a traseelor și nu a hotărât definitiv, decizia aparține CJ”. După ce consilierul ecologist Constantin Budura a întrebat dacă „forma proiectului este legală?”, președintele Vasile Mustățea a menționat: „Noi avem o hotărâre aprobată conform legii, dar Comisia Paritară și-a permis să nu respecte legea! Orice instituție este obligată să aplice legea. Întrucât nu s-a respectat legea, propun să facem o altă ședință de îndată întrucât acest Proiect trebuie aprobat până pe 24 decembrie. Deci, urgent D.J.T. și Direcția juridică a CJ să elaboreze din nou un proiect de hotărâre, cu toată documentația necesară pentru al dezbate punct cu punct”.

 Sunt amențințat permanent… și trebuie să mă apăr!

Președintele CJ, Vasile Mustățea, a supus discuției și spre aprobarea consilierilor județeni un Proiect de hotărâre privind „achiziția de servicii juridice de asistență și reprezentare”. Acest proiect a stârnit numeroase controverse, cum era și de așteptat de fapt, între președintele CJ – consilierul PSD Constantin Ciobanu și consilierul ecologist Constantin Buduru (N.R. care de data aceasta a fost mult mai reținut în afirmații ca de obicei, stârnind chiar unele suspiciuni în rândul colegilor săi!). C. Buduru a precizat: „Domnule președinte Ordonanța 26 ne interzice achiziția, în situația în care avem servicii juridice care ne pot apăra în instanță. Nu vreau să ne atace doamna prefect în contencios și această hotărâre! Erau justificate achizițiile dacă nu avea cine să ne apere!”. C. Ciobanu a menționt, printre altele, că nu este de acord întrucât aceste servicii ar costa enorm și ele nu se justifică atâta timp cât avem aparat propriu. De ce trebuie să apelăm la alții, a întrebat retoric consilierul pesedist?

În această situație, președintele Vasile Mustățea a precizat: „Prefectura ne atacă pe bandă rulantă  Hotărârile de Consiliu județean. Am primit amenințări că ne vor fi atacate toate hotărârile pe care le vom lua! Deci, trebuie să ne pregătim și să ne asigurăm asistență de specialitate. Ne-au venit întâmpinările și în termen de 25 de zile trebuie să acționăm în apărarea noastră. Dacă doamna Nina Lavinia Crișu  crede că nu este legal ce vom hotărî azi, atunci să atace și această hotărâre. Dacă nici să mă apăr nu am voie… atunci ce să fac? Doamna prefect a fost șeful Direcției Juridice a C.J. și de aici a plecat prin detașare la Prefectură! Legea ne dă voie să angajăm astfel de servicii în anumite condiții și noi întrunim aceste condiții. Nina Lavinia Crișu este în continuare șefa juriștilor din cadrul Direcției Juridice, adică este șefa la toți consilierii juridici din CJ! În această situație, toți consilierii juridici sunt incompatibili în raport cu dânsa, cine să ne apere în instanță!? Am fost amenințat permanent că o să  pățesc ca primărița din Mîrșa! – căreia i se atacă toate hotărârile de Consiliu local. Până acum,  primărița a câștigat deja 9 procese! Trebuie să ne apărăm și noi, sper deci să nu atace și această hotărâre. Să mă lase să mă apăr cu un profesor universitar. Dacă doamna prefect crede că ne-a atacat corect hotărârile atunci să mă lase să mă apăr cum consider de cuviință, respectic conform legii”. Supus la vot Proiectul menționat a trecut cu bine de votul consilierilor județeni, și a fost aprobat cu doar două abțineri – aparținând veșnicilor „Gică Contra”: Constantin Ciobanu și Constantin Buduru. Celelalte proiecte de hotărâri au fost aprobate în unanimitate de voturi, dintre acestea menționăm: Aprobarea numirii doamnei Avram TEODORA în funcția de director al Centrului de Asistență Medico – Socială Mogoșești, începând cu 23 decembrie, și pe cel care prevede  încetarea din aceeași zi a Contractului de director executiv al Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Giurgiu – aici primind delegarea funcției de conducere vacantă doamna director economic adjunct Adelina PAVEL.

Heliade CĂLIN