1484630_729288290491184_2438541477124305078_nGeorgiana Chiran s-a născut la data de 7 octombrie 1973, în Giurgiu. Este absolventă a Universităţii Bucureşti, Facultatea de Litere, a unui Program de masterat specializat în metode de lucru la clasă şi a altor cursuri de formare profesională specializate în metode de predare-învăţare-evaluare, derulate în ţară şi în străinătate. Ca urmare a acestei temeinice pregătiri teoretice, din anul 2006, Georgiana Chiran este cadru didactic titular la Şcoala Gimnazială ”Academician Marin Voiculescu” din Giurgiu.

În paralel, aceasta a înfiinţat primul cabinet particular de meditaţii la limba şi literatura română din judeţ, care funcţionează în incinta Incubatorului de Afaceri din municipiu. Învăţarea suplimentară ghidată de prof. Georgiana Chiran vizează, în primul rând, progresul şcolar şi aprofundarea cunoştinţelor necesare susţinerii Examenelor Naţionale pentru admiterea în clasa a-VIII-a şi pentru Bacalaureat. De asemenea, sunt pregătiţi elevi pentru obţinerea performanţelor la olimpiadele şi concursurile şcolare, pentru admiterea în instituţii de învăţământ superior care organizează examene la limba şi literatura română, cum ar fi: Academia de Poliţie ,,Alexandru Ioan Cuza”, Facultăţile de Limbi si Literaturi Străine şi de Drept ale Universităţii Bucureşti. În acelaşi timp, prof. Georgiana Chiran predă noţiuni de didactică şi metodica predării limbii şi literaturii române pentru profesori-începători, în vederea susţinerii examenelor de titularizare în învăţămant sau definitivat didactic.

Ceea ce dorim să subliniem în ceea ce priveşte activitatea profesională a Georgianei Chiran este faptul că acesta, probabil, se numără printre puţinele cadre didactice din judeţ care a avut curajul să-şi ”oficializeze” afacerea de meditare a elevilor, înscriind-o în programul Incubatorului de Afaceri şi achitându-şi regulat impozitul aferent, precum şi celelalte ”dări” către stat. Întrebată de jurnaliştii publicaţiei ce a determinat-o să se dedice atât de intens instruirii elevilor şi care ar fi răsplata ”supremă” pe care o primeşte în urma practicării acestei activităţi, Georgiana Chiran ne-a mărturisit: Mai întâi, am pornit instinctual către această meserie – pur şi simplu am simţit fără ,,de ce-uri’’că ar trebui să devin profesor. Se poate să fi crezut despre mine că ştiu să fac puţine lucruri bine – în timpul adolescenţei mele nu m-am priceput parcă decât să visez, să citesc şi…să scriu. Nu am evaluat atunci, la începutul drumului nici satisfacţia/insatisfacţia financiară, nici poziţia în societate, nici dificultatea acestei meserii. Timpul mi-a fost, din fericire, un prieten grozav, pentru că mi-a dovedit fără încetare că am făcut o alegere frumoasă: am descoperit în mine de-a lungul vremii, pasiunea splendidă pentru această postură – a dascălului fericit să îi înveţe pe copii cum să înveţe, am recunoscut în mine emoţia, bucuria pe care le simt în prezenţa copiilor, m-am simţit captivată de felul în care un profesor învaţă să facă minuni cu mintea şi cu sufletul elevilor lui, după ce înţelege că ,,a şti carte” nu mai e de multă vreme singurul as pe care un dascăl trebuie să îl poarte în buzunarul de la piept. Indiscutabil, am deprins obiceiul de a mă adresa copiilor pe căi diferite, adaptate la ei şi la vremurile actuale, ceea ce îmi confirmă că alegerea făcută cândva, doar graţie unui elan adolescentin de a pătrunde în spaţiile ficţionale ale literaturii, s-a dovedit una dintre bucuriile cele mai curate din viaţa mea. Răsplata ”supremă” este, fără tăgadă, fericirea pe care am adus-o multora dintre elevii mei cărora le-am arătat că ,,ei pot”, şi, implicit, dragostea multora dintre elevii mari şi mici cu care am avut prilejul să lucrez, amintirea frumoasă pe care ştiu că mi-o vor purta peste ani. Mai concret vorbind, aş putea măsura ,,răsplata” şi în premii numeroase obţinute cu elevii la olimpiade şi concursuri judeţene, naţionale, în note frumoase obţinute la examenele naţionale sau la examenele de admitere în instituţii de învăţământ superior, dar ,,răsplata” aceea căreia dvs. i-aţi ataşat adjectivul fără grad de comparaţie, ,,supremă” nu ţine de diplome sau distincţii, ţine neapărat de felul în care mă privesc elevii mei şi foştii mei elevi, ţine de entuziasmul cu care mă aşez la masa de lucru în fiecare zi graţie lor, ţine de felul în care mă bucur la sfârşitul fiecărui an şcolar.

Fire sârguincioasă, echilibrată, sensibilă, discretă şi debordant de sinceră, Georgiana Chiran este pasionată, bineînţeles, de lectură, dar şi de călătorii şi de arta fotografică, activităţi pe care, după cum ne spunea, le practică cu mult drag de câte ori are ocazia.

Aşadar, Georgiana Chiran ar trebui să reprezinte un exemplu demn de urmat pentru toate cadrele didactice care practică, suplimentar, activitatea de meditare a elevilor, neasumându-şi însă responsabilitatea unei afaceri corecte, care, pe lângă profit, implică şi anumite obligaţii financiare către stat. Pentru toate acestea, precum şi pentru faptul că realizează cu succes procesul de învăţare al elevilor, într-o lume în care informaţiile se găsesc cu uşurinţă la orice pas, cât şi pentru faptul că reuşeşte, zi de zi, să transforme această învăţare în ceea ce ea, de fapt, ar trebui să fie: plăcere şi bucurie, jurnaliştii publicaţiei noastre îi conferă Georgianei Chiran titlul de ”Omul săptămânii”, urându-i totodată multă sănătate, multe împliniri şi o la fel de intensă implicare şi corectitudine în toate aspectele vieţii pe care domnia sa consideră că merită să le valorifice.

Teodora NICOLAU

 

5 COMENTARII

  1. Cand am vazut chipul frumoasei giurgiuvence,am crezut mai intai ca este vorba desptre vreo actrita de teatru sau de cinema,vreo vedeta din lumea modei sau de televiziune!…Spre nemarginita-mi bucurie am aflat ca doamna are cea mai nobila profesie,de la care chiar provine cuvantul „profesie” -este ProfesoaraI Pentru cine si-a dorit in viata sa ajunga Dascal,si a fost inzestrat cu har pentru aceasta meserie,nu exista bucurie mai mare decat sa vezi de la catedra capetele copiilor aplecate deasupra cartilor si cum buchisesc primele slove,iar mai tarziu ,urcand treptele didactice,sa trezesti simpatia,respectul si atentia studentilor intr-un amfiteatru de facultate.Si ,nu stiu cum se face,ca parca si mie mi-au ramas intiparite in minte mai ales chipurile Profesoarelor din anii de scoala,incepand cu invatatoarea Georgeta Ionescu,de la Scoala Elementara din Caramidari,apoi Domnisoara Maria(Meri) Brates-Profesoara de Limba Franceza de la Scoala nr.4 si apoi la „Ion Maiorescu”,domnisoara Renate Bruckner-Profesoara de Matematica de la Liceul Militar si multe altele…
    Iata asadar ,ca o zi frumoasa poate incepe cu o stire frumoasa despre o doamna frumoasa cu o profesie frumoasa! Felicitari!

  2. Poate are dosar penal, poate are 16 capete de acuzare, dar este cu mult mai OM, mult mai pretioasa, decat toti astia care va pititi dupa identitati false ca sa varsati veninul 🙂 poate nu stiti, dar a ajutat destui copii, fara posibilitati materiale 🙂 si cu toate astea, nu a reusit sa acumuleze 6 case, ca un anume ptofeaor.
    Felicitari Dna Profesoara.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.