Fenomenul muzicii piratate în România este veche. Ea ţine ca multe altele, de neputinţa cetăţenilor de a-şi achiziţiona muzica pe care doresc să o asculte, în cele mai multe dintre cazuri, din lipsă de bani. Deşi CD-urile înregistrate nu au deloc preţurile celor de afară, conaţionalii noştri şi-au făcut însă un obicei din a apela la o cunoştinţă care să le vândă la doi lei albumele unor formaţii sau solişti, fiind mai puţin importantă pentru ei calitatea audiţiei sau trăinicia suportului magnetic. Este şi motivul pentru care în ultimii ani cântăreţii apăruţi ca ciupercile după ploaie în show-bizul românesc au declanşat adevărate războaie mediatice, reclamând acest fenomen al pirateriei. Nu este uşor pentru un artist să constate că în timp ce pe din magazine nu i se vând mai mult de câteva mii de albume, toată lumea ascultă însă, fără jenă, melodiile sale înregistrate în studiouri incognito.

Poliţişti Serviciului de Investigare a Fraudelor din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Giurgiu, vineri 17 martie, au luat în serios  problema pirateriei audio/video, ocazie cu care a verificat o serie de agen’i economici de pe raza municipiului Giurgiu dacă  respectă sau nu legislaţia în domeniul drepturilor de autor şi a drepturilor conexe.

În urma controlului a fost identificată doamna  C. TONI, de 32 ani, din municipiul Giurgiu, administrator al unei societăţi comerciale din Giurgiu, care difuza opere muzicale în punctul de lucru al societăţii, fără a deţine autorizaţii de la organismele de gestiune colectivă a drepturilor de autor şi drepturilor conexe, recte: Uniunea Compozitorilor şi Muzicologilor din România, Uniunea Producătorilor de Fonograme şi CREDIDAM. Faţă de suspectă poliţiştii efectuează acum verificări sub aspectul săvârşirii infracţiunii de „comunicare publică de opere muzicale fără a deţine autorizaţii de la organismele de gestiune colectivă a drepturilor de autor şi drepturilor conexe”.

Irina Cutin