Alte nave se pregătesc să fie lansate la apă. Una dintre ele este destinată transportului componentelor celebrului avion AIRBUS

Vineri dimineaţă a plecat în convoi a patra navă construită anul acesta de către SC Shipyard ATG Giurgiu. Este vorba – după cum ne spunea directorul Şantierului Naval, Patrichi ……de un tanc petrolier destinat transportului de produse petroliere şi biodisel.

„Artois” (nr. 1071) şi „Bruges” ( nr.1072), vor fi livrate într-o lună beneficiarului –  „ Company Fluviale de Transporte „ Franţa –  o companie ce face parte dintr-un grup mai mare pentru care şantierul giurgiuvean lucrează asemenea  nave de mai mulţi ani.

Nava a fost construită pentru a se descurca eficient  pe apele interioare ale Franţei în zonele II, III şi IV de navigaţie aşa cum sunt ele definite în Directiva Europeană 2006/2007. Nava este 100% proiectată şi construită , echipată şi testată în cadrul şantierului Naval ATG Giurgiu.

„Este a 49 navă de acest fel pe care ATG o construieşte –spunea directorul Patriche. „ Spre deosebire de celelalte, unde partea de concepţie cât şi partea de achiziţie au fost asigurate de beneficiar, de această dată ATG s-a ocupat de tot. Prin intermediul publicaţiei dumneavoastră mulţumim colaboratorilor din România ( NASDIS Galaţi, EEKLS Galaţi, DIESIL Mecanica Constanţa),  dar şi celor străini ( Van Der VELDEN- Olanda, KAMPERS- Olanda, RADIO Oland, ADTS –Franţa).  Însă remarcabil este faptul că meritul cel mare este al  constructorilor din Giurgiu care au asigurat integrarea tuturor echipamentelor. „

Directorul Şantierului Naval Giurgiu releva şi faptul că nava a fost construită de cei 350 de slariaţi la temperaturi care au atins deseori 40 de grade. De remarcat că în afara Şantierului giurgiuvean în România nu mai sunt decât două care mai construiesc nave complet echipate. „Ne pregătim acum pentru livrarea celui de-al doilea set, similar cu cele două, livrate astăzi” – mai spunea directorul Patriche. „ În ianuarie 2013 urmează să livrăm către APDM Galaţi primele două „Nave –acţionare în caz de poluare majoră pe Dunăre”, concept dezvoltat de către SN ATG Giurgiu. De asemenea mai lucrăm la o navă specială pentru beneficiarii francezi. Este vorba de un „Ro-Ro” de transport echipamente grele,  cu care beneficiarul va transporta părţi componente ale celebrului avion „Airbus”, care după ce vor naviga pe apele interioare ale Franţei, echipamentele vor fi montate în totalitate în acelaşi loc. Convoiul de faţă este cea de-a 22 navă lucrată pentru aceeaşi companie franceză” – a conchis directorul general al SN ATG Giurgiu.

Florian TINCU