DSCI0203

Referindu-se la noul Port Trimodal care se va construi în curând în municipiul Giurgiu, o investiție cu care acum încearcă mulți să se laude, după cum spunea  primarul Nicolae Barbu, acesta  a precizat:  ”La război înapoi, la plăcinte înainte”  sau ”după război mulți viteji se arată!”, spun vorbele înțelepte din popor! Așa și la noi… Acum mulți încearcă să se laude cu această inițiativă.

Pentru a lămuri definitiv lucrurile, țin să precizez că doar trei persoane sunt responsabile direct de implementarea unui proiect de 16,5 milioane de euro, din fonduri europene. Aceste persoane sunt  : În primul rând Președintele Industrie Logistic Lintz, care este și reprezentant al ILR, firmă care deservește Voestalpine Giurgiu , principalul responsabil pentru acest proiect întrucât a crezut foarte mult în zona industrială Giurgiu, și a susținut peste tot crearea Portului Verde. A doua persoană responsabilă este Răzvan Cuc, directorul Zonei Libere Giurgiu. Este omul care s-a bătut să obțină  foarte multe avize, și într-un termen foarte scurt, pentru a putea să intrăm pe fondurile de coeziune ale României. De fapt sunt banii României trimiși la Bruxelles, și deci avem și noi dreptul să facem proiecte pe aceste fonduri de coeziune. A treia persoană este Nicolae Barbu. Da, eu și echipa mea am prezentat proiectul peste tot pe unde am fost în Europa. Am prezentat proiectul la Bruxelles, Lintz și Viena, la forumuri internaționale – unde proiectul a fost foarte bine primit. Ne-am bătut foarte mult și pe Strategia Dunării, acesta este adevărul”.

Acum  se bat mulți cu pumnii în piept că au făcut și au dres! Din păcate ei vor rămâne doar la statutul de … postaci și atât! În concluzie, sunt trei parteneri în acest proiect, fiecare cu partea lui, ca proiect separat. Primăria Giurgiu va amenaja terenul portului cu utilitățile necesare, și apoi  va realiza și peisagistica zonei – pe un proiect de 1,5 milioane de euro. Proiectul Industrie Logistic Linz, care va construi și exploata hala respectivă, este în valoare de 14,5 milioane de euro, restul fiind proiectul Zonei Libere.

După părerea mea, a  mai spus Nicolae Barbu, proiectele cu finanțare europeană sunt vitale pentru Giurgiu, întrucât sursele lui financiare sunt limitate.

Heliade CĂLIN