elev-suparat-scoala La examenul de Evaluare Națională, în județul Giurgiu s-a reușit performanța ca pe lângă cei 8 elevi cu medii de 10 și mai mulți cu medii peste 9.80 să se constate că au fost destui candidați cu mediile  generale cele mai mici din țară, medii cuprinse între 1.00 și 3, 40 !

 Agonie și extaz

Din păcate pentru imaginea învățământului românesc numărul  celor care au demonstrat că  anii petrecuți pe  băncile școlilor  nu au reprezentat nimic  este semnificativ . Dacă ne raportăm doar la elevii care au obținut medii de 3, 40; 3, 30; 3,22; 3,12; 3,00; 2,90;  2,70 și 1,00 , vă putem informa că numărul lor este destul de mare. Notele  foarte mici din acest an sunt îngrijorătoare în condițiile în care dificultatea subiectelor a fost medie.

Școlile  din care provin acești elevi sunt  atât din mediul rural cât și din oraș. Printre școlile din Giurgiu ai căror  elevi au obținut medii de 3.00; 2.60 și 2.00  sunt cei de la Școala nr. 10 din Giurgiu,  Scoala nr. 5, Școala Gimnazială  ”Mihai  Eminescu” și  Școala nr.3.

În mediul rural școlile care s-au ”evidențiat” prin astfel de medii sunt  școlile  din : Malu Spart,  Frătești,  Comana, Gostinu, Bolintin, Prundu  și Iepurești unde s-a obținut chiar  performanța de neegalat de a se  nota cu 1.00 examenul de Evaluare Națională!

În ceea ce îi privește pe copiii minunați care au obținut medii de  9 și 10, ne întrebăm totuși cât este meritul orelor de curs și cât al zecilor de ore de meditații? O întrebare care ar trebui să genereze dezbateri serioase despre starea învățămăntului actual, despre profesionalismul dascălilor și motivația elevilor,  cât și despre gradul de implicare al părinților…(Marian TARU)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12 COMENTARII

  1. Să nu ne mai mire situația de fapt a învățământului românesc. Vrem rezultate bune? Dacă da, atunci să revenim la sistemul de valori dinainte de anii 90. Cine este în sistem de 30-40 ani poate să confirme: admitere la liceu pe bază de examen (treapta I), treapta a II-a de liceu că poate unii nu mai vor la liceu si vor la profesională sau la ”coada vacii”, bacalaureat la maxim 3 discipline din care una specialitatea profilului, admitere la facultate cu examen de selecție (5-10 pe loc), nu promovezi un examen de an rămâi repetent (nu ca acum nu intri în licență că ai restanțe din anul I), examen de licență serios nu grilă, s.a.m.d. . Păi dacă mai pui la socoteală că la I-IV învățătorii (că acum le spunem profesori) nu prea își fac treaba (nu vreau să generalizez, sunt unii care chiar au har), iar la V-VIII profesorii (la fel nu generalizez, cunosc oameni geniali) nu stiu nici ei ce predau la clasă, rezultă ceea ce afirmă autorul articolului. Este rezultatul a 25 de ani de sabotaj a învățământului românesc. Părerea mea este că se poate și mai rău dacă mai continuăm cu lozinci de genul ”elevul nostru stăpânul nostru” sau ”vinovat este profesorul pentru că nu stie să atragă elevul”, sau cu practici imbecile gen testare la clasele a II-a, a IV-a, a VI-a și a VIII-a, săptămâna ”Școala altfel”, finanțarea pe elev, etc., etc. Este atât de mult de spus încât nu avem timp, așa că dacă vrem rezultate revenim la tot ce era bun, pentru că este vorba de copiii nostri. Să ne auzim de bine.

  2. Sistemul de valori actual este unul foarte bun,numai ca trebuie cunoscut,inteles si insusit de toti cei implicati inprocesul de învățământ.daca ne raportam la valorile unui sistem politic totalitar si nu intelegem sau nu avem capacitatea de intelegere a valorilor specifice sistemului politic democratic înseamnă ca nu stim ce a însemnat comunismul si nu stim ce înseamnă Democratie ,nu stim ce înseamnă Libertatea care sunt Valori dn.profesor prevăzute in Constitutia României!

  3. Daca doreste sa stea la coada vacii, atunci ce cauta sa sustina un examen care ii confera dreptul legal sa continue studiile liceale. Si apoi daca in opt ani creierul este intrat in putrefactie incat nu a fost in stare sa scrie o fraza, cine ar avea incredere sa consume vreun produs facut de un asemenea oligofren. Vaca oricum ar fi cu mult mai inteligenta decat acesti imbecili, insa i-a da doar lapte, branza ar trebui sa o prepare un asemenea cretinoid.

  4. Profesorii au o mare culpa nu isi fac datoria la clasa preferand meditatiile, iar calitatea acestora este indoielnica mergand pe cantitate si nu pe calitate. Parintii deasemenea nu se mai intereseaza de performantele copiilor lor. Desi sau semnalat cazuri de profesori care si-au transformat casa in sala de cusuri unde elevii nu invata nimic iar ei se imbogatesc cu ajutorul evaziunii fiscale nu am constatat ca ANAFU-UL ar fi interesant sa gasesca parghiile pentru a reglementa acest tip de evaziune. Daca cumperi o bomboana comerciantuleste obligat sa iti dea bon fiscal, dar zecile de milioane castigate la negru?

    • Este cineva care s-a autodenunțat că din meditații la fizică (?),și probabil sotia la engleză,au strâns ban cu ban și și -au cumpărat 6 case,dar alții sunt corupți și evazionişti!Alții să fie luaţi imediat de mascați,cu cătuşe şi cât mai multe televiziuni de fata,ca să se știe cine e jupânul.Iar fostul jupân al românilor își permite să -l facă lichea pe primul ministru al Vechii Elade! Doamne,ce-as dori să fi avut dreptate Baba Gherghina,când spunea că pe cei care jură strâmb sau vorbesc ocări îi pedepsește Dumnezeu și le strâmbă gura!

  5. Presupun ca si profesorii care i-au trecut pe acesti prosti care au obtinut note de trei, doi si unu tot la coada vacii ar trebui sa mearga. Cum poate un asemenea exemplar de nota unu sa ajunga in clasa a opta. Este inadmisibil. Profesorii care i -au pregatit sunt mai prosti decat elevii de nota 1, in realitate nu pot fi decat niste primate neevoluate.

  6. Îmi plac dezbaterile sunt constructive, la fel ca și criticile. Și profesorii si părinții sau elevii sunt produsul unui context fie el politic, economic, cultural sau social ori toate la un loc. Ceea ce trebuie să îi unească în actiunile lor sau să îi anime sunt valorile de comun recunoscute. Vă propun să căutați programele școlare sau cum se numesc acum Curriculum național și lecturați așa la prima vedere apoi deschideți un manual școlar și răsfoiți câteva pagini. Vă las pe dumneavoastră să concluzionați și poate îmi veți da dreptate. Dacă nu, respectuos îmi cer scuze față de dumneavoastră. Să ne auzim de bine.

    • De acord cu observaţia din rândurile de mai sus! Nu ştiu cât de edificatoare este o prezentare trunchiată: o ierarhie după medii EN, mai mici decât 5, arată altfel. Apoi, deseori, părţile bune ale lucrurilor mai sunt ocolite: cine e curios să caute în arhivă, va găsi, de exemplu, că la EN 2014, matematică, în tronsonul de note 9-10, Şcoala nr. 10 Giurgiu s-a situat peste media pe ţară…

  7. De acord cu observaţia din rândurile de mai sus! Nu ştiu cât de edificatoare este o prezentare trunchiată: o ierarhie după medii EN, mai mici decât 5, arată altfel. Apoi, deseori, părţile bune ale lucrurilor sunt ocolite. Cine e curios să caute în arhivă, va găsi, de exemplu, că la EN 2014, matematică, în tronsonul de note 9-10, Şcoala nr. 10 Giurgiu s-a situat peste media pe ţară…

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.