Estimările iniţiale al celor din Inspectoratul Şcolar Judeţean Giurgiu cu privire la numărul celor care se vor înscrie la examenul de bacalaureat au fost undeva în jurul a 2000 de candidaţi. S-au înscris însă ( în tot judeţul) doar 1885 de elevi. Din totalul acestora doar 1427 de elevi termină anul acesta cele 12 clase, restul de candidați fiind nepromovaţii din sesiunile anterioare.

Pentru proba de evaluare a competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română s-au înscris 1485 de liceeni, în timp ce pentru limbile moderne ( competenţe lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională – engleză, franceză, germană modernă), s-au înscris 1466 de elevi. Deja se poate remarca o diferenţă de număr a celor care s-au pierdut pe drum de la prima probă, susţinută pe 10 iunie, şi cea de-a doua, programată pentru intervalul 25-28 iunie. Totuşi, , după cum afirma Georgeta Stănescu, inspector şcolar de specialitate pentru dezvoltare resurse umane şi mentorat , ,,numărul celor care abandonează prin neprezentare nu este foarte mare în comparație cu alte județe, fiind cam de ordinul zecilor’’.

Dacă pentru competenţele digitale de la proba D, ce se vor desfăşura între 17-21 iunie 2013, cifrele atestă un număr de 1422 de candidaţi, despre evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală într-o limbă maternă nici nu se poate vorbi la noi judeţ, pentru că această probă se organizează în urma unei menţiuni clare: ,,pentru elevii care au urmat studiile liceale într-o limbă a minorităţilor naţionale’’ ( n. red – conform Metodologiei de organizare şi desfăşurare a examenului de bacalaureat-2011). Mai trebuie spus că, spre deosebire de anii precedenţi, evaluarea realizată de către Comisia de Bacalaureat pentru competenţele lingvistice şi digitale se organizează în fiecare unitate de învăţământ liceal ce are clase terminale. Numai că acest lucru nu încântă în mod deosebit cadrele didactice. Motivul este unul lesne de înţeles, în felul acesta se poate lăsa loc interpretărilor, deoarece preşedintele comisiei este nimeni altul decât directorul sau directorul adjunct al unităţii de învăţământ respective. Alţi membri care compun această comisie sunt fie unu, două cadre didactice, fie asistenţii (câte două cadre didactice), la care se adaugă şi profesorii examinatori de specialitate, plus un secretar. Nu ştim însă ce aşteptări au elevii faţă de probele scrise. Mai mult ca sigur că se consideră mult mai pregătiţi faţă de simularea din iarnă (februarie) pentru proba scrisă la Limba şi literatura română şi pentru proba obligatorie a profilului. Am putea spune că explicaţiile acestora se pliază perfect pe teoria: ”să îngrăşăm porcul de Crăciun!’’

Chiar dacă rezultatele acestei simulări nu sunt prea relevante pentru sesiunea iunie-iulie a Bacalaureatului de anul acesta, ele atrag atenția asupra nivelului de pregătire al elevilor, care ,,refuză să mai înveţe’’, ne mai spunea inspectorul Georgeta Stănescu. Elevii consideră că metodele moderne sunt mai de apreciat, deși ,,lucrurile nu stau întotdeauna aşa,căci e nevoie şi de studiu individual, de metoda clasică de învăţare’’- după cum observau mulți dintre profesori. Cifrele la simulare la Giurgiu nu diferă prea mult de media pe ţară. Probele s-au dat numai pentru Limba şi literatura română, iar procentajul este în acest caz de 46,12%. ,,Proba suspinelor’’, cum o văd profesorii, Matematica, reflectă o situaţie vecină cu drama, obținându-se doar o rată de promovabilitate de 21, 37%! Dacă rezultatele se vor menţine, lucru puţin probabil, restul candidaților, de aprovimativ 80%, vor mai avea o şansă în sesiunea august-septembrie.

Arabella STAN

1 COMENTARIU

  1. Poate fi o cauza si faptul ca profesorii de matematica nu au loc de cei cu pile.La Giurgiu , un absolvent al UNIVERSITATII nu are catedra la matematica pentru ca inspectoratul nu doreste profesori .Probabil solicitarile celor cu pile sunt mari.Concret , absolvent de matematica fizica , promotia 2011 , cu media cea mai mare din judet, este plimbat de la Ana la Caiafa.Acum este la masterat, daca tot nu i se da catedra de matematica.Inspectorul general , domnul invatator, nu a terminat la Universitatea Bucuresti , daca doreste sa aiba un procent de promovabilitatea foarte slab , aducandu-si dascali pilosi , este foarte grav pentru elevi.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.