ion-mateescuIon Mateescu directorul Direcției  Județeane de Transport, Administrarea Drumurilor Județene și Control Trafic Giurgiu (DJTADJCT) , întors recent din concediul de odihnă ne declara că drumarii au profitat de timpul favorabil în fiecare zi de lucru și-au derulat cu sârguință toate activitățile specifice muncii lor. 

Așa cum ne-a cerut în mod permanent  domnul Vasile Mustățea, președintele Consiliului Județean Giurgiu ne-am conjugat acțiunile în așa fel încât să obținem un randament cât mai ridicat, cu cheltuieli cât mai mici posibile. Am ținut să precizez acest aspect întrucât este cunoscut faptul că Direcția noastră răspunde de calitatea carosabilului pentru toate drumurile județene aflate în administrarea Consiliul Județean Giurgiu. Nu toți cetățenii județului , participanți la traficul rutier știu acest lucru. În județul Giurgiu sunt foarte multe drumuri, dar doar cele județene aparțin Consiliului Județean. Celelalte, în funcție de categoria lor de clasificare, aparțin Primăriilor –  în cazul drumurilor comunale și C.N.A.D.R.  – în cazul drumurilor naționale. De foarte multe ori în momentul în care un conducător auto dă cu autovehiculul pe care îl conduce într-o groapă aruncă vina pe noi și implicit pe Consiliul Județean, deși el se află pe o altă categorie de drumuri decât pe cea de care răspundem noi! Practic ni se adresează cuvinte neortodoxe fără să avem vreo vină anume! Direcția Județeană de Transport, Administrarea Drumurilor Județene și Control Trafic Giurgiu și implicit Consiliul Județean Giurgiu nu au nicio legătură cu modul în care sunt administrate drumurile comunale sau cele naționale, și cum sau când se fac reparații pe ele.

Întrebat care sunt prioritățile momentului Ion Mateescu a spus: În primul rând, ne-am ocupat așa cum se știe deja de tăierea vegetației ierboase și arboricole care crește de obicei pe marginea drumurilor. Apoi, de efectuarea reparațiilor prin plombări asfaltice cu bitum la cald, dar și de controlul traficului rutier. După cum se știe în ultimele săpămâni nu a mai plouat, așa că nici această iarbă n-a mai crescut foarte mult. Așadar, iarba și vegetația crescută pe marginea multor drumuri județene a fost tăiată cu predilecție doar acolo unde a mai fost cazul. Putem spune azi că în sfârșit am terminat această acțiune și pe Drumul Județean 503, drum care leagă localitățile Giurgiu – Oncești – Radu Vodă – Izvoarele – Chiriacu – Cucuruzu și Răsuceni. Practic, acum putem spune că momentan am încheiat cositul vegetației, sperăm noi pentru o bună perioadă de timp. Bineînțeles că dacă va mai fi nevoie vom mai cosi iarba acolo unde acest lucru se va impune. În paralel  ne-am ocupat de repararea infrastructurii drumurilor județene, respectiv de astuparea gropilor din carosabil prin plombe asfaltice cu bitum la cald. La acest capitol am efectuat lucrări în conformitate cu graficul aprobat de domnul Vasile Mustățea, președintele Consiliului Județean Giurgiu. Pentru a fi cât mai operativi pot menționa faptul că toți salariații direcției, cu astfel de atribuții, s-au ocupat intens de efectuarea plombărilor asfaltice cu bitum la cald. Am exploatat cât mai intens timpul favorabil și ne-am intensificat activitatea, mai ales că pentru acest lucru avem tot ce ne trebuie: contracte ferme încheiate cu furnizorul de bitum, combustibil, utilaje în stare de funcționare etc.

 La mâna vremii…

 Din păcate din cauza CANICULEI am fost practic forțați să stopăm pentru o zi activitatea de plombări cu bitum asfaltic la cald, pe drumurile județene, pentru a nu pune în pericol sănătatea salariaților noștri. Dar, sperăm noi că de mâine vom relua din nou această activitate. Deci, până acum am acționat cu predilecție cu forțe sporite pe drumurile din nordul județului întrucât ele arătau cel mai rău după ieșirea din această iarnă. În această zonă își desfășoară activitatea cele mai multe balastiere, și pe aici circulă tot anul mijloace de transport agabaritice și de mare tonaj. În această situație în mod normal apar și cele mai multe gropi în carosabil. La capitolul plombări cu bitum asfaltic menționez lucrările făcute pe:  Drumul Județean 412 A, care face legătura între localitățile Adunații Copăceni – Mihăilești – Buturugeni – Zorile, și acum continuăm și spre Malu Spart. Pe Drumul Județean 401, între localitățile Dobreni – Vărăști – Valea Dragului – Herești – Hotarele. Pe Drumul Județean 415, care leagă localitatea Budeni de Comana, dar și pe Drumul Județean 412C, pe tronsonul care face legătura între localitățile Ogrezeni – Bucșani – Uiești. Practic, în câteva zile vom încheia această activitate în zona de nord a județului… Vom continua pe Drumul județean 507, drum care face legătura între Giurgiu și Gostinu dar și pe Drumul Județean 411, pe tronsonul dintre comunele Călugăreni și Bucșani – Comana. Va urma Drumul Județean 401 între Dobreni – Hotarele și Drumul Județean 412A, între Adunații Copăceni – Malu Spart. Practic, încercăm să terminăm cât mai repede posibil astuparea tuturor gropilor. Sperăm să nu mai apară CANICULA, ca să nu ne mai îngreuneze munca, și așa cum își dorește și președintele Consiliului Județean Giurgiu, să finalizăm cât mai repede posibil toată acțiunea de plombare pe drumurile județene, deși această activitate este mult prea complexă și implicit de lungă durată. Dar lucrurile merg foarte bine, randamentul nostru bun se datorează și faptului că avem o colaborare foarte bună cu toată conducerea Consiliului Județean Giurgiu.

 Respectarea normelor este obligatorie și pentru transportatori

 Ion Mateescu ne spunea că munca de prevenție nu a fost omisă . Pentru direcția noastră prevenția înseamnă efectuarea cât mai multor controale în special pe drumurile județene din zona de nord a județului, unde după cum vă spuneam anterior funcționează cele mai multe balastiere. Din acest motiv efectuăm patrulări cu echipajele specializate în zonele în care se desfășoară transport de balast, cu mijloace de transport de mare capacitate. Dorim astfel să prevenim deteriorarea drumurilor, mai ales după efectuarea plombărilor asfaltice. Drumurile județene se deteriorează rapid atunci când utilajele de transport sunt încărcate cu balast peste capacitatea maximă admisă/osie. Aflându-ne în plină campanie de recoltare a cerealelor păioase în ultima vreme a trebuit să acordăm o atenție deosebită și pe drumurile din zona de sud a județului, acolo unde funcționează cele mai multe silozuri de cereale. De ce? Pentru că și aceste mijloace de transport pot fi încărcate peste capacitatea maximă/osie, admisă de lege în cazul mijloacelor de mare tonaj. Respectarea legii este obligatorie pentru toți transportatorii. Prin controalele de prevenție contribuim în mod direct și activ și la protejarea drumurilor județene, a locuințelor cetățenilor, dar și la realizarea de economii financiare la Bugetul Consiliului Județean Giurgiu. Întrucât amenzile nu ne aduc mari beneficii preferăm mai bine să efectuăm controale inopinante, acțiunile noastre ducând imlicit și la disciplinarea transportatorilor, mai ales atunci când aceștia știu că sunt controlați 24 de ore din 24 de ore.

(Heliade CĂLIN