13711665_1128581787199020_596480992_oAi reușit o performanță greu de atins pentru un absolvent de liceu în zilele noastre. Ai obținut 10 ”curat” la examenul ”maturității”.

  1. Care a fost ”cheia” succesului ce te-a condus spre această reușită?

Pot considera drept „cheie” a succesului, în cazul meu, o combinație între efort, sacrificiu, consecvență și ambiție. Ele se completează una pe cealaltă, se susțin reciproc si iți oferă un anumit sentiment de echilibru. Pe lângă acestea, nu trebuie sa uităm sau să lăsăm de o parte norocul.

  1. Ți s-au părut dificile subiectele celor trei probe din cadrul examenului?

Din punct de vedere al dificultății, subiectele de la examenul de bacalaureat din acest an au fost destul de accesibile, chiar si pentru cineva care a avut o pregătire sumară. Acest lucru este valabil indiferent de probă, fie că a fost Limba și Literatura Română, fie Matematică sau Fizică, probe pe care eu le-am susținut în cadrul acestei sesiuni. La Limba si Literatura Română, pentru majoritatea absolvenților de liceu, subiectul al III-lea ce consta în redactarea unui eseu pe o anumita cerință, bazat pe o operă studiată, reprezintă cel mai mare obstacol. La profilul matematică-informatica, am avut de prezentat viziunea despre lume într-un ROMAN INTERBELIC studiat. Am pus accent pe „roman interbelic”, deoarece, după cum s-a și putut observa in presă sau la știri, unii elevi nu au știut ce înseamnă acest lucru, ei reușind să scrie, dintre cele cel puțin 6 opere pe care le puteam aborda, romanul „Moromeții” de Marin Preda, roman publicat in anul 1955 (Volumul I), respectiv 1967 (Volumul al II-lea). Prin cele precizate, acest roman nu poate considerat sub nicio forma interbelic, deși acțiunea primului volum este plasată in anul 1936. Când vine vorba de examenul la Matematică, pot spune că devine din ce in ce mai simplu. Singura „dificultate” constă în redactarea unei lucrări complete si coerente. La examenul de Fizică, subiectele le pot considera medii ca dificultate, ele păstrându-și o anumita constanță pe parcursul anilor.

  1. Cu cât timp înainte ai început să te pregătești pentru acest examen?

Am început să mă pregătesc pentru examenul de bacalaureat de la finalul verii anului 2015, cu câteva săptămâni înaintea începerii clasei a XII-a. Timpul de care am dispus a fost destul atât pentru pregătirea examenului, cât și pentru momente de relaxare, aerisire, revigorare a mintii. Efortul trebuie dozat, fiecare exces fiind capabil sa dăuneze pregătirii sau chiar si stării psihice a unui individ.

  1. A făcut pregătire suplimentară?

Am făcut pregătire suplimentară pentru toate cele 3 materii de examen. Am considerat necesar acest fapt, întrucât pregătirea mea a devenit mult mai eficientă. Nu am ce sa le reproșez profesorilor pe care i-am avut la liceu, dumnealor ocupându-se de clasa din care am făcut parte, o clasă de excepție de altfel, atât pe parcursul anilor de studiu, cat si pentru pregătirea în vederea susținerii examenului de bacalaureat si le mulțumesc pentru acest lucru, dar am simțit nevoia unei aprofundări a studiului în particular. La clasă, de obicei, se lucrează la nivel mediu, pentru ca toți elevii sa poată înțelege, pe când pentru performanță este nevoie de studiu individual, sub supravegherea unei profesor.

  1. Ai simțit la un moment dat că ești copleșit de atâtea informații, că nu mai poți face față studiului? Dacă da, cum ai reuși să treci peste această ”sincopă”?

Urmând un profil real, principala “sincopă” a fost pregătirea pentru examenul la Limba și Literatura Română, materie la care tematica pentru bacalaureat a cuprins un volum mare de informații, necesitând un efort intens și repetat în vederea reținerii acestora. Modalitatea prin care am putut depași aceste dificultăți a fost exploatarea maximă a zilelor în care procesul de învățare era unul eficient.

  1. Care a fost materia ta preferată din liceu? De ce?

Materia mea preferată pe parcursul liceului a fost matematica, deoarece încă de la o vârstă fragedă am apreciat provocările de natură intelectuală, logică.

  1. Pentru ce facultate/Universitate ai de gând să optezi? De ce? Faci pregătire în acest sens? Te-ai gândit la varianta de a pleca în străinătate după absolvirea facultății?

Facultatea pentru care optez este Facultatea de Automatică și Calculatoare din cadrul Universității Politehnice din București. Alegerea a fost realizată pe baza faptului că din timpul liceului, informatica, precum matematica, a fost o materie la care îmi plăcea să învăț, reușind astfel să mă dezvolt în plan individual, studiind limbaje de programare prin cursuri online, limbaje diferite de ceea ce studiam la clasă. Pentru această facultate urmează să susțin un examen de admitere ce constă în două probe, una la matematică, una la fizică, pentru care fac pregătire. După absolvirea facultății m-am gândit la varianta de a pleca în străinătate cu scopul de a lucra în domeniu sau pentru a-mi continua studiile.

  1. Ce îi sfătuiești pe tinerii care, în ziua de azi, nu numai că nu pot obține o medie mare la examele importante, dar nici măcar nu reușesc să le promoveze cu nota minimă?

Un sfat important pe care îl pot da tinerilor ce vor urma să susțină orice examen, nu doar cel de bacalaureat, este să depună efort, să fie dispuși să renunțe uneori la timpul lor liber pentru a se pregăti și să fie sinceri cu ei înșiși când vine vorba nivelul de pregătire la care se află la un moment dat. Ei trebuie să conștientizeze faptul că rezultatul va fi determinat de gradul lor de implicare, de așteptări, dar și de momentele de “sclipire” sau de neatenție ce pot apărea în timpul examenului. Singurul lor adversar ar trebui să fie propriul sine și nu persoanele din jur.

 

 

5 COMENTARII

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.