Începutul lui 2012 a venit cu mai multe surprize extrem de neplăcute pentru giurgiuveni. Mulţi s-au trezit că nu mai au cu ce ajunge în comunele învecinate sau, în cazul celor de la ţară, că nu mai au cum să vină în oraş. Şi aceasta după ce, în prima zi a anului, fără niciun fel de avertizare sau explicaţie, Ministerul Transporturilor a decis să anuleze şi cele două perechi de trenuri care mai făceau legătura între Giurgiu şi Grădiştea. Practic, acum, pe această rută nu mai circulă niciun tren. Şi asta în condiţiile în care autorităţile se lăudau că în 2012 vor începe refacerea podului de la Grădiştea… Dar, în condiţiile în care circulaţia a fost acum oprită definitiv, hoţii de fier vechi operează în voie, fără a se mai teme că ar putea fi surprinşi de vreo garnitură de tren în mers… Asta înseamnă că, chiar dacă podul va fi, până la urmă, refăcut, este foarte probabil să nu mai existe, până atunci, cale ferată… Şi uite aşa se alege praful de cea mai veche cale ferată din România… Cât despre cei care mai foloseau aceste trenuri – ridicate, între timp, la rangul de Regio şi  înlocuite cu garnituri noi, de tip Săgeata Albastră – nimeni nu ştie cum se vor descurca, mai ales că cea mai mare parte a călătorilor erau navetişti, în special elevi… Cum vor ajunge ei de-acum încolo la Giurgiu şi, respectiv, înapoi acasă, rămâne o enigmă chiar şi pentru ei… Dar, cui îi pasă?

Retragerea trenurilor nu este, însă, singura „năpastă” venită la început de an pe capul giurgiuvenilor. Ca şi cum nu ar fi fost de ajuns, din data de 3 ianuarie a fost închisă şi singura autogară a oraşului… De ce – nu se poate spune exact… Se spune că la mijloc ar fi o serie de datorii acumulate de societatea catre administra autogara şi că băncile ar fi pus sechestru pe autogară. Iniţial, s-a pus sechestru şi pe mijoacele de transport, însă ulterior acestea au fost repuse în circulaţie.

Numai că, autogara fiind închisă, sigilată şi păzită de angajaţii unei firme specializate, acum toate microbuzele care asigură transportul spre comunele judeţului pleacă direct din stradă, iar oamenii stau tot în stradă, dezorientaţi şi fără a şti de unde şi la ce oră mai pleacă cursele. Cât va dura această situaţie, nimeni nu poate spune. Cert este că cei care folosesc aceste mijloace de transport se declară extrem de revoltaţi, mulţi spunând că Autogara este acolo de zeci de ani şi că nu este posibil ca aceasta să fie închisă pe nepusă masă. Alţii sunt convinşi că la mijloc este doar o altă „manevră” a „şmecherilor” cu bani din Giurgiu, care nu vor altceva decât să pună mâna pe terenul pe care se află Autogara, teren aflat în poziţie ultracentrală, care – de ce nu – ar putea fi vândut pe bani grei cine ştie cărui investitor care să deschidă, probabil, vreun alt „mare” supermarket, că – vorba aceea – avem mare nevoie în Giurgiu de astfel de magazine, destul de „puţine” la număr raportat la marea putere de cumpărare a giurgiuvenilor…

Cristina MOISE