Proiectul amplu de reabilitare a oraşului îi pune în mare dificultate pe şoferii giurgiuveni. Săpăturile făcute de cei de la gaze, şanţurile celor de la serviciul de apă şi noile străzi pietonale crează un real  haos. Trotuarele decopertate, săpăturile din partea carosabilă, străzile închise, circulaţie pe un singur sens şi rute ocolitoare, acesta este peisajul. Giurgiu, un oraş micuţ ce putea fi parcurs cu uşurinţă, a devenit o groapă ce se umple cu noroi după câteva picături, o groapă unde ajungi să faci şi 20 de minute în trafic, pe porţiuni ce altădată le parcurgeai în 8-10 minute. După modificările din vară (noi sensuri giratorii, proiectul pieţei, strada Gării pietonală), traficul intens s-a mutat pe străzile înguste şi mărginaşe din oraş. Pe aceste străzi schimbările apar peste noapte, iar noi, locuitorii, suntem cei obligaţi să descoperim “pe pielea noastră” care este mai nou cu sens unic, care se închide, care se înfundă. Să luăm cazul proiectului de la Piaţa centrală. Aici traficul a fost deviat, haosul a fost total. Strada pe care dimineaţa mergeai într-un sens, seara a devenit circulabilă în celălalt sens. Unde sunt anunţurile celor de la circulaţie? Câţi şoferi giurgiuveni au fost sancţionaţi pentru “necunoaştere”? Marian Popescu, comisar şef la Poliţia Rutieră Giurgiu, spune “Nu ne obligă nimeni să anunţăm public aceste modificări, şoferii trebuie să le descopere singuri şi să urmărească cu atenţie semnele şi indicatoarele de circulaţie.”

Tot Popescu ne “linişteşte” când ne spune că după terminarea proiectului de reabilitare, arterele principale vor intra

într-un amplu proces de asfaltare. “A fost semnat un proiect de asfaltare. Proiectul se afla în subordinea celor de la Consiliul Judeţean, este contractat pe fonduri europene în parteneriat cu vecinii bulgari.”

Un lucru salutar spunem noi şi aşteptăm să se valorifice. Noroc că fondurile europene ne mai  dau speranţă, pentru că la Administraţia Locală  finanţele asfaltarii sunt “neclare”.

Proiectul privind fluidizarea traficului şi construcţia unui sens giratoriu în zona intersecţiei Mihai Viteazul – Abator a fost conturat şi calculat pe hârtie de mai bine de un an. Despre stadiul proiectului, Marian Popescu spune “La primăvară vor începe lucrările la aceasta intersecţie […]Va dura mai mult cu reţelele de cablu din zonă, vor trebui îngropate în pământ, procedura de altfel suficient de costisitoare pentru Administraţia Locală.

Gabriela GHITCUŢĂ