În urmă cu câteva zile, Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA (CNCF)  a lansat o serie de licitaţii ce vizează modernizarea a 12 staţii de cale ferată din România, printre care se numără şi Gara Giurgiu Oraş. Este pentru prima dată în ultimii 140 de ani când clădirea gării giurgiuvene este luată în seamă de autorităţi, urmând a intra într-un amplu proces de modernizare. La nivel naţional, ofertele vor fi depuse până pe 21 martie atunci când lucrările de execuţie vor fi atribuite ofertei celei mai avantajoase. Proiectul în care se regăsesc lucrările de modernizare a staţiei de cale ferată Giurgiu Oraş mai cuprinde Slobozia Veche şi Călăraşi Sud, valoarea sa totală fiind de 70,1 milioane de lei fără TVA. Aproximativ 70% din bani vor fi alocaţi din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR), restul de 30% reprezentând fonduri de la bugetul de stat. Potrivit reprezentanţilor SNCFR, valoarea estimată a lucrărilor pentru gara Giurgiu Oraş este de 14,5 milioane de lei fără TVA, aici urmând a fi executate lucrări de construcţie de căi ferate, clădiri, conducte, linii de telecomunicaţii şi lucrări de nivelare. Durata de execuţie a lucrărilor va fi de doi ani de la data atribuirii contractului. Modernizarea gării Giurgiu Oraş este, fără îndoială, o decizie binevenită, însă, din păcate, aceste lucrări nu vor rezolva problema transportului feroviar, dat fiind faptul că de circa 6 ani, legătura directă pe calea ferată între Giurgiu şi Bucureşti este întreruptă, din cauza prăbuşirii podului de la Grădiştea, Guvernul proimiţând, în mai multe rânduri, că va aloca fonduri pentru refacerea acestuia, însă totul a rămas doar la stadiul de promisiune.

JGR