De foarte puţin timp a ieşit de sub tipar lucrarea de teorie şi didactică aplicată „Gândirea critică din perspectiva învăţământului postmodernist”, autori fiind patru profesori giurgiuveni: prof. dr. Tudor Marin care este şi coordonator al lucrării, Stelică Ghelmez, Maria -Magdalena Popescu şi Ionela Ţone. În cuvântul ce ţine loc de prefaţă a lucrării actualul inspector general adjunct în cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean Giurgiu, prof. dr. Marin Tudor explică de la început la ce ar ajuta această lectură „ a educaţiei prin grila postmodernităţii”. Cu profesionalismul cu care ne-a obişnuit de fiecare dată când este solicitat să ofere diverse paradigme în planul didactic şi pedagogic, domnia sa spune: „La graniţa  dintre modernism şi postmodernism, practica educativă încearcă prin strategii activ-interactive şi metode alternative includerea elevului în lumea cotidiană plină de complexităţi şi contradicţii, de disfuncţii şi dezechilibre pentru a găsi răspunsurile pertinente ale viitorului. În acest năvod al cunoaşterii predicţia şi cauzalitatea se încearcă a fi înlocuite de intertextualitate.”

Profesorul Marin Tudor mai  este de părere că „practica instructiv – educativă poate fi percepută prin grila postmodernismului numai  dacă gândirea critică a copilului este adusă în prim-plan prin strategii educaţionale capabile de a îi crea elevului curiozitate, curaj şi dinamism cognitiv”, recunoscând că această lucrare este un început pentru autorii ei, ea fiind structurată pe opt capitole. Convinşi că noua carte  va suscita major interesul dascălilor ce doresc o abordare teoretică privind gândirea şi strategiile didactice de învăţare interactiv-creativă, nu pot să trec peste invitaţia făcută de profesorul Marin Tudor, într-un mod cu totul inedit, celor implicaţi în procesul de învăţământ, afirmând că proaspăta apariţie editorială este „frumuseţea intelectuală a unor cadre didactice care consideră copilul, viitorul fără de sfârşit al lumii”. Aş dori să felicit colectivul didactic pentru reuşita acestui sperăm prim experiment, cu convingerea că lucrarea va fi privită ca pe un mod nou de abordare al sistemului de învăţământ atât de mult controversat în ultima vreme.

Florian Tincu- jurnalist