Clienţii cluburilor şi barurilor sunt mult mai atenţi acum la locurile în care îşi petrec timpul liber. Oamenii par mult mai preocupaţi de siguranța lor decât de servicii, după tragedia din clubul #Colectiv.
Din nefericire la Giurgiu, lucrurile stau aproape invers; dacă sesizezi faptul că se încalcă legea, vei deveni ținta amenințărilor și injuriilor din partea celor care consideră că poți face bani ”cinstiți „ punând în pericol viața și sănătatea consumatorilor. Ne-am învățat să dăm șpagă, să mințim, să închidem ochii , să cârpim pe ici , pe colo, atunci când apar defecțiuni. Ne-am obișnuit ca în loc să remediem , să amenințăm organele de control cu influența pe care o avem (vezi Doamne!) și implicit cu relațiile noastre cu anumiți politicieni sau personaje aparținând autorităților locale…
Pretextul multora se referă în general la investițiile făcute, care (chipurile!) le-ar da dreptul, în opinia lor, să transforme municipiul Giurgiu în propria feudă, iar siguranța clienților într-o ruleta rusească.
Orice întreprinzător are datoria ca înainte de a demara o investiție să se asigure că are toate autorizațiile, principiul de bază fiind ”clientul nostru , stăpânul nostru”! …care a devenit doar o sintagmă prăfuită pe care nimeni nu o mai ia în seamă. Și asta deși vorbim de siguranța consumatorilor, calitatea serviciilor și respectarea ofertelor promise. La Giurgiu clientul este doar o sursă de venit, iar această percepție nu s-a statuat doar din cauza unor ”negustori” , ci și din cauza indulgenței noastre.
Din nefericire singurii aflați în lupta cu impostura, cu compromisurile, cu lipsa de respect față de consumator , la Giurgiu , sunt inspectorii câtorva instituții locale și cu deosebire inspectorii ISU Giurgiu care și-au pus în cap pe toți aceia care credeau că vor putea continua să desfășoare activități comerciale conform butadei: ”se poate și așa” sau ”oricum…!”
Este cazul administratorului restaurantului ”Ponton” (port Giurgiu) care în loc să-și ceară scuze pentru bătaia de joc din noaptea de Revelion, își tot asmute rudele să ne jignească pentru că am avut îndrăzneala de a denunța acest lucru concetățenilor noștri.
Și iată, așa cum spuneam la început, cum în timp ce în orașele civilizate, cetățenii denunță practicile anticomerciale ale unora, conștienți că astfel vor putea preveni o altă tragedie, la noi , la Giurgiu, opinia publică se lasă manipulată încă de persoane al căror unic record atins în viață este numărul de ore petrecut la…solar!
(Florian TINCU & Marian TARU)
N.Red. Un material extrem de interesant pe acest subiect veți putea citi în paginile publicației Jurnal giurgiuvean, ediția tipărită, de luni 11 ianuarie, în care comandantul ISU Giurgiu devoalează toate scandalurile provocate în ultimele luni de către cei ce nu au dorit să se alinieze la starea de normalitate, dovedind lipsă de respect față de cetățean/ consumator.