101Efectul #Colectiv se simte. Însă din păcate doar în orașele mari… După tragedia din club, pompierii s-au trezit cu o adevărată avalanşă de sesizări din partea tinerilor. Românii s-au transformat în voluntari şi anunţă acum dacă în cafenelele sau cluburile unde lipsesc stingătoarele sau nu sunt căi suficiente de evacuare în caz de pericol. În ultimele două luni  s-au înregistrat  de zece ori mai multe reclamaţii decât înaintea tragediei.

Clienţii cluburilor şi barurilor sunt mult mai atenţi acum la locurile în care îşi petrec timpul liber. Oamenii par mult mai preocupaţi de siguranța lor  decât de servicii,  după tragedia din clubul #Colectiv.

Din nefericire  la Giurgiu,  lucrurile stau  aproape invers; dacă sesizezi  faptul că se încalcă legea,  vei deveni ținta  amenințărilor și injuriilor  din partea celor  care consideră că  poți face bani ”cinstiți „ punând în pericol viața și sănătatea consumatorilor. Ne-am învățat să dăm șpagă, să  mințim, să închidem ochii , să cârpim  pe ici , pe colo,  atunci când apar defecțiuni. Ne-am obișnuit ca în loc să remediem ,  să  amenințăm organele de control  cu influența pe care o avem (vezi Doamne!) și implicit cu relațiile  noastre cu anumiți politicieni sau personaje aparținând autorităților locale…

 Pretextul multora se referă în general la investițiile făcute, care (chipurile!) le-ar  da dreptul, în opinia lor, să transforme  municipiul Giurgiu în propria feudă, iar siguranța clienților într-o  ruleta rusească.  

Orice întreprinzător are datoria ca înainte de a demara o investiție să se asigure că are toate autorizațiile, principiul de bază fiind ”clientul nostru , stăpânul nostru”!  …care  a devenit doar o sintagmă prăfuită pe care nimeni nu o mai ia în seamă. Și asta deși vorbim de siguranța consumatorilor, calitatea serviciilor și  respectarea ofertelor promise. La Giurgiu  clientul este doar o  sursă de venit, iar această percepție nu s-a   statuat doar din cauza unor ”negustori” , ci  și din cauza  indulgenței noastre.

Din nefericire singurii aflați în lupta cu impostura, cu compromisurile, cu lipsa de respect față de consumator , la Giurgiu , sunt inspectorii câtorva instituții locale și cu deosebire inspectorii ISU Giurgiu care și-au pus în cap pe toți aceia care credeau că vor putea continua să desfășoare activități comerciale conform butadei: ”se poate și așa” sau ”oricum…!”

Este  cazul administratorului restaurantului ”Ponton” (port Giurgiu) care în loc să-și ceară scuze pentru bătaia de joc din noaptea de Revelion, își tot asmute  rudele să ne jignească pentru că am avut îndrăzneala de a  denunța acest lucru concetățenilor noștri.

Și iată, așa cum spuneam la început, cum în timp ce în orașele civilizate, cetățenii denunță practicile anticomerciale ale unora, conștienți că astfel vor putea preveni o altă tragedie, la noi , la Giurgiu, opinia publică se lasă manipulată încă de persoane al căror unic record atins în viață este numărul de ore petrecut la…solar!

(Florian TINCU & Marian TARU)

N.Red. Un material extrem de interesant pe acest subiect  veți putea citi în paginile publicației Jurnal giurgiuvean, ediția tipărită, de luni 11 ianuarie, în care comandantul ISU Giurgiu devoalează toate scandalurile provocate în ultimele luni de către cei ce nu au dorit  să se alinieze la starea de normalitate, dovedind lipsă de respect față de cetățean/ consumator.